Wikia

Pora na Przygodę! Wiki

Finn

1338stron na
tej wiki
Dyskusja7
Finn
Finn character
Imię Finn
Płeć Mężczyzna
Wiek 12 (Debiut)
13 (Od odcinka Pociąg tajemnic")
14 (Według twórcy)
15 (od Earth & Water
jeśli założyć, że Finn i Królewna Ognia mają tyle samo lat)
16 (Potwierdzone w The Comet)
Rasa: Jednostka Kosmiczna (pierwotnie) Człowiek (obecnie)
Zajęcia/Praca: Bohater
Poszukiwacz przygód
Król Goblinów (Tylko w Milczący Król)
Rodzina Martin (ojciec)
Joshua (przybrany ojciec) †
Margaret (przybrana matka) †
Charlie (przybrana bratanica)
Viola (przybrana bratanica)
Kim Kil Whan (przybrany bratanek)
Jake Jr. (przybrana bratanica)

T.V. (Przybrany bratanek)
Jake (przybrany brat)
Jermaine (przybrany brat)
Sztormo (syn)
Królewna Szlamu(niedoszła żona)
Shoko (poprzednie wcielenie)
Królewna Ognia (była dziewczyna)
Królewna Balonowa (stwórca Sztorma, była dziewczyna)
Roselinen (żona, tylko w śnie)
Jay i Bonnie (syn i córka, tylko we śnie)

Dubbing polski: Grzegorz Drojewski
Następna postać: Jake
Debiut Panika na śpiącym przyjęciu
Featured

Finn Mertens (znany także jako Człowiek Finn oraz Finn Ludzki Chłopiec i Pen (tylko w Pilocie)) to główny bohater serialu Pora na Przygodę. Jego damskim odpowiednikiem (wymyślonym przez Lodowego Króla) jest Fionna

Wygląd

Tumblr meyfr2YPPC1qbr9f3o1 500

Finn drapiący się po tyłku.

Włosy finn'a
W pierwszym sezonie był to dwunastoletni chłopiec. Teraz Finn ma szesnaście lat. Jest bardzo wysoki i chudy, ma wybite kilka zębów. Jego oczy to małe czarne kropki. Finn ma blond włosy, które po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć w odcinku Obcinanie włosów. Finn zdjął tam czapkę spod której wyleciały długie włosy o złocistych refleksach, jednak obciął je i dał Drzewnej Wiedźmie. Zaczęły szybko odrastać, co widać w kilku odcinkach. Po tym odcinku coraz częściej zdejmuje czapkę i pokazuje włosy. W odcinku Davey ściął włosy na półłyso i przemalował je na czarno, a z części z nich zrobił wąsy. W późniejszych odcinkach ma blond włosy, które są krótkie. Nosi czapkę, z dwoma "uszkami" wystającymi z góry. Czapka jest zainspirowana postacią Bueno Niedźwiedzia, z komiksu twórcy Pory na Przygodę. Rysownik mówił, że czapka jest "czadowa". Obejmuje jego całą głowę oprócz twarzy. Nosi także niebieski T-shirt, krótkie niebieskie spodnie, zielony plecak, białe zrolowane skarpety i parę czarnych butów. Rzadko, na przykład w odcinku  Komnata mrożonych ostrzy nosi żółty sweter. W odcinku Escape From The Citadel traci rękę, ale za sprawą magicznej odżywki z krwi strażnika na jej miejscu wyrasta kwiatek. W odcinku Breezy odzyskuje ją.   
Adventuretime

Finn bez ręki z Jake'em.

Historia

Jak dowiadujemy się w odcinku Wspomnienia z góry Kup Kup, Finn został porzucony w lesie, gdy był niemowlakiem. Opowiadał, że zrobił kupkę na dużego liścia, po czym na niego upadł i leżał tam płacząc, dopóki nie znaleźli go Margaret oraz Joshua. Wychowali go razem z Jake'iem, który został jego przybranym bratem (tak samo jak Jermaine).

W odcinku Wspomnienia wspomnień Finn śpiewa jego Piosenkę Dziecka w łazience, która znajdowała się w domu Margaret i Joshua'y, o czym świadczą zdjęcia w holu.

Finn

Pierwszy pocałunek Finna i Ogniowej Królewny.

W odcinku Sługus, kiedy Finn jest zapytany o swoich prawdziwych rodziców, powiedział, że ponoć wyskoczył z kapusty, natomiast w odcinku Zuza Silna podczas rozmowy z Królewną Balonową, Finn przyznaje, że zawsze, gdy mówi o swoich przodkach, robi się bardzo smutny i dziwny, ponieważ nigdy nie spotkał innego człowieka. Z niewiadomych przyczyn boi się klaunów i pająków.

Jego biologicznym ojcem okazuje się być Martin. Gdy Finn pyta go o swoją przeszłość, ten zawsze wykręca się lub udziela niejasnych odpowiedzi.

Pilot

180px-Adventure time

Pen (z lewej), pierwowzór Finn'a oraz Jake (z prawej)

W tym odcinku jedyny raz występuje jako Pen. Wyglądem bardzo przypomina obecnego Finna, lecz ma nieco inną głowę i głos. Pen, podobnie jak Finn, ma przyjaciela Jake'a. 

Wiek

Na początku miał 12 lat. W odcinku Pociąg tajemnic obchodził urodziny, więc jednocześnie miał już od tego odcinka 13 lat. Prawdopodobnie przechodzi mutację, ponieważ, gdy krzyczy, jego głos się załamuje. W wywiadzie na początku 2012 roku twórca powiedział, że Finn ma już 14 lat. W odcinku Earth & Water Królewna Ognia mówi, że ma 15 lat, więc Finn też ma 15, jeśli są oni w tym samym wieku. W The Comet ujawniono że Finn ma już 16 lat.

Charakter

Je
No didni. (2)

Królewna Ognia i Jake udający Finna.

st zwykłym nastolatkiem, dlatego tak się zachowuje (lubi zabawę, kocha przygody, zakochuje się) z wyjątkiem tego, że jest bohaterem. Często musi przeciwstawić się siłom zła. Ma w sobie wiarę i honor. Czasem zdarza mu się zbyt zdenerwować albo nie panować nad swoimi emocjami. Zawsze chce komuś zaimponować swoją siłą i odwagą. Bardzo nie podoba mu się, gdy Lodowy Król porywa królewny. Jest on bardzo żywiołowym chłopcem, który lubi zwracać na siebie uwagę. Uważa, że wszędzie "czai się" przygoda i na nią nigdy nie jest za późno.

Ma duży potencjał (rozwiązał zagadkę w odcinku Złodziej jabłek). Gdy słucha muzyki, ma otwartą buzię i wygląda, jakby się nudził.

Zdolności

Fizyczne

Finn jest biegły w wielu sztukach walki. Dobrze walczy wręcz, a w odcinku Czarodziej opanował magię do perfekcji (pomimo tego w dalszych odcinkach nie widać, żeby Finn używał tej zdolności). Jest szybki i zwinny. Jego waleczne umiejętności widać w odcinku Wspomnienia z góry Kup Kup, gdzie bił się z dorosłymi awanturnikami, albo gdy w odcinku Donek walczy z trawiastym ogrem Donkiem. Ogólnie Finn walczył z wieloma potworami przekraczającymi jego rozmiar. Siłę Finna widać w odcinku Śmiertelny upadek, gdzie bez trudu podnosi i kładzie na łóżko Królewnę Balonową. Ponadto był w stanie wyrwać drzewo i uderzyć nim w gigantycznego pająka (W sieci). Zaś w odcinku W lochu tatusia, kiedy wbił miecz w oko złego potwora, był wstanie lekko go podnieść i przerzucić. Biorąc pod uwagę wielkość potwora musiał ważyć co najmniej kilka ton. Te wszystkie czynniki wskazują na to, że Finn ma nadludzką siłę. W Komnacie Mrożonych Ostrzy opanował też sztukę Lo-dżitsu, ale podobnie jak z magią, nie używa tej zdolności w kolejnych odcinkach.

Plastyczne

Oprócz zdolności kopania tyłków potworów widać, że Finn ma zdolności rzemieślnicze i plastyczne. Opanował w pewnym stopniu origami, jak pokazano w odcinku Ricardio - Człowiek-Serce, gdzie zrobił papierowego żurawia dla Królewny Balonowej. Poza tym w odcinku Prawdziwy Finn skonstruował rzeźbę Słodkiego Królestwa ze swojej śliny. Jest również nieco utalentowany w tworzeniu prostych maszyn: w odcinku Ogród Wiedźmy zrobił funkcjonalną katapultę.

Muzyczne

Finn lubi śpiewać, a po połknięciu małego komputera ciągle wymyśla nowe piosenki. Do tego umie grać na flecie, wiemy to z odcinka Więźniowie Miłości, gdzie przez chwilę zagrał na nim, a później rzucił instrumentem w Lodowego Króla, ale w locie flet się rozpadł. W odcinku Potworek tatusia, nasz muzykalny bohater gra na tamburynie. W Brakującym elemencie zaśpiewał piosenkę Kim dla ciebie być.

Różne

Finn lubi grać w gry wideo, a w niektórych jest bardzo dobry (przykładowo Mistrz Przygody, czyli gra, w którą grali na BMO (Pora na Biznes). Jak pokazał odcinek W sieci, Finn potrafi pluć bardzo wysoko i daleko.

Broń

Finn używa olbrzymiej ilości broni:

  • Miecze (jego ulubione):
  • Zardzewiały miecz: jest to krótki miecz o żółtym zniszczonym ostrzu i prostej czarnej rękojeści. Najczęściej używana przez niego broń.
  • Miecz o drewnianej rękojeści: jest to krótki miecz o białym ostrzu i jasno brązowej drewnianej rękojeści. Używany w pierwszych sezonach na przemiennie z zardzewiałym.
  • Stary miecz z pobojowiska: Ten miecz zdobył w odcinku Prosto z Nocosfery na pobojowisku przy lesie. Jest to długi miecz o szarym ostrzu, jelec jest wykonany z ciemnego drewna, taszka jest ozdobiona zielonymi kryształami, głowica wygląda jak mała ludzka czaszka.
  • Rodowy miecz wykuty z krwi Demona: Jest to rodowy miecz rodziny Jake'a, zdobyty w odcinku Loch Tatusia, do którego stworzenia została użyta krew demona. Ów demon pojawiał się kilka razy na zmianę grożąc, to błagając o zwrot krwi, lecz Joshua jak i Finn z Jake'iem pozostali głusi na jego prośby i odesłali go zaklęciem wygnania. Jest to miecz półtoraręczny, przypominający krzyż celtycki. Ma kolor czerwony, głowica przypomina ząb lub pazur. Został zniszczony w odcinku Play Date.
  • Miecz z trawy: kupiony od trawiastego czarodzieja w odcinku Blade of Grass. Jest jak dotąd najsilniejszym mieczem Finna. Potrafi wyciąć jego podobiznę z wielu rzeczy, dodatkowo potrafi się zwijać i przekształcać. Ostrze przywiązało się do ręki Finna.
  • Miecz Finn : stworzony w odcinku Czy to ty? poprzez zamianę Finna w miecz.
  • lekka kusza: Finn nie jest dobrym strzelcem, więc bardzo rzadko używa tej broni. Na dodatek ma tylko jeden bełt.
  • Magiczne rękawice - widoczne w filmie były trzy: rękawica Bilego - błękitna stalowa rękawica z sześcioma palcami oraz zielonym okiem. Co ciekawe, broń ta posiadała własne uczucia i potrafiła się obrazić na Finna za to, że ją uderzył. Została zniszczona przez Króla Złego. Magiczne rękawice z domku na drzewie: jedna przypomina tę Bilego, druga jest wielkości człowieka

Ciekawostki

  • Ma urodziny 14 marca w dzień liczby Pi.
  • Razem z Jake'iem pokonał Farmę, legendarnego wojownika Lśniącego Chaosu.
  • Jest masochistą. Możemy się tego dowiedzieć z odcinka W cudzej skórze lub Pięć krótkich opowieści, gdy mówi tam, że Ból jest jak pocałunek wszechświata, a on chciałby być popieszczony przez kosmos, lub Lubię, gdy boli - gdy przybił piątkę z Jakiem.
  • Uważa, że Jake jest przystojny.
  • Ma swojego odpowiednika w Zwyczajnym Serialu. Jest nim Mordechaj.
  • Uważa, że Burza Nożowa jest przepiękna.
  • Jego ulubionym daniem są klopsy i pieczeń mięsna.
  • W swojej linii czasowej (po wypowiedzeniu życzenia u Prismo) nie ma jednej ręki, zamiast niej ma rękę mechaniczną, przypominającą rękę robota.
  • Jego wygląd w odcinku Finn the Human oraz Jake the Dog jest nieco zmieniony. Ma on szpiczasty nos, jego oczy to już nie tylko dwie czarne kropki, ale normalne ludzkie oczy, posiada on mechaniczną rękę oraz trochę inne ubrania.
  • W odcinkach Finn the Human i Jake the Dog ma na nazwisko Martens oraz ma on mamę, tatę i młodszego brata.
  • W odcinku Jake the Dog zakłada Koronę Lodowego Króla, by ugasić pożar jego miasteczka, lecz przez przypadek odpala on też bombę atomową zamrożoną przez Szymona Petrikova.
  • W odcinku Szafa Marceliny widział nagą Marcelinę i był tym faktem mocno speszony.
  • W odcinku Jake the Dad ma koszulkę z odwróconym napisem Best Uncle (najlepszy wujek).
  • Przez pewien czas był Królem Goblinów.
  • Jego pierwowzorem jest Pen.
  • Jego powiedzeniami są matematycznie, algebraicznie, geometrycznie, pierwiastkowo, rombowo.
  • Często jest zamieniany w różne rzeczy, np. Kryształowego Człowieka, Grudkę, Zombi, Stopę, Kota, Demona i Uściskołaka.
  • Jest chory na koulrofobię (lęk przed klaunami).
  • Czasami widać u niego brwi.
  • W odcinku Puhoy ma mechaniczną rękę zrobioną z poduszek, podobnie jak w odcinkach Finn the Human oraz  Jake the Dog, a także w swoim lustrzanym odbiciu w odcinku Król Robak.
  • Podobno wyskoczył z kapusty (dowiadujemy się tego w odcinku Sługus).
  • Kiedy czegoś nie rozumie i nie może znaleźć rozwiązania, wypiera się tego i usuwa to z umysłu. Tak było z nawiedzonym domem i światem poduszek.
  • W odcinku Pilot ma 5 palców.
  • Często się rumieni.
  • Finn jest daltonistą, czego dowiadujemy się w odcinku Głód czerwieni.''
  • Wiele królewien jest w nim zakochanych.
  • Gdy myśli o swoich ludzkich krewnych, robi się dziwny i smutny.
  • Nie zna się on na sprawach miłosnych, co widać wiele razy.
  • Płacze, kiedy robi kupę. Możemy dowiedzieć się tego od Jake'a w odcinku Wspomnienia z góry Kup Kup.
  • Nie lubi koreańskiej kuchni Jake'a i Panny Jednorożek (choć nawet nie spróbował, tylko zatkał nos gdy poczuł zapach).
  • Pierwszy pocałunek miał z Królewną Ognia.
  • W sezonie piątym i czwartym ma wiele różnych (ale podobnych) fryzur. Jego włosy są pokazywane częściej, niż w pozostałych sezonach.
  • Nie umie grać na altówce.
  • W poprzednich życiach był motylkiem, kometą, różową masą i Shoko. (odc. The Vault)
  • Są przypuszczenia, że Piosenka Końcowa jest piosenką, którą śpiewała mu jego mama.
  • Gościnnie wystąpił w 22 odcinku 7 sezonu Futuramy.
    Na co to pora

    W Futuramie

  • W swoim domu ma urwane zdjęcie gołej kobiety na ścianie.  
  • Uważa, że jest słodki i dlatego wszyscy chcą go zjeść.
  • Finn lunatykuje.
  • W innych wymiarach, w swoich wyobrażeniach, a także w przyszłości, którą wskazywała Magiczna Kula w odcinku Dungeon Train ma rękę robota.
  • W odcinku The Box Prince zamiast czapki nosi pudełko na głowie.
  • Nosi pod koszulką różowy kryształ, przez który może rozmawiać z Królewną Balonową.
  • W odcinku The Pit rozumiał koreański, w poprzednich jednak nie.
  • W odcinku Strażnicy promieni słońca przez moment miał 5 palców.
  • Bardzo lubi śpiewać.
  • Połknął mały komputerek, dzięki któremu może mówić robotycznym głosem.
  • W odcinku Billy's Bucket List pozbył się lęku przed oceanem. 
  • Nie wiadomo, skąd Król Zły oraz wszystkie królewny znają jego imię.
  • Zna łacinę. Doskonale zobaczyć można to w odcinku Morituri Te Salutamus.
  • W odcinku Zabójca podobnie jak Królewna Balonowa, przeżył śmierć kliniczną.
  • Uważa, że jego brzuch wygląda jak twarz Jake'a.
  • Potrafi nadnaturalnie wygiąć ciało, jak pokazano w odcinku Ricardio - Człowiek Serce.
  • W odcinku Cytrusek cześć 1, okazuje się że Finn ma zajęcia dydaktyczne prowadzone przez Królewnę Balonową.
  • Prawdopodobnie ma zaburzenia psychiczne.
  • "Finn" to imię celtyckie oznaczające "jasny" i "blondyn". Niektóre źródła podają, że oznacza także "jasnowłosego żołnierza". A w języku niemieckim Finn to po prostu mieszkaniec Finlandii. Jest popularnie wśród chłopców w Irlandii, Danii, Norwegii i Szwecji. W mitologii irlandzkiej istnieje postać, która nazywa się Finn mac Cumhail. Był on legendarnym wojownikiem, ojcem Osjana. [źródło]
  • Oficjalnie jest jeszcze królem goblinów, ponieważ przebrał cichego dana za siebie a Gobliny myślą, że to on.
  • Odkąd zerwał z Królewną Ognia, wielokrotnie próbował przekonać ją by byli razem, jednak bezskutecznie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki