Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Gienio

1513stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Udostępnij
Medal.png "Jake ta impreza jest taka szalona!"~Finn, odc. Księgowidło

Ten artykuł został wybrany przez społeczność w comiesięcznym głosowaniu i otrzymał miano "Artykułu Miesiąca".

Gienio

Gienio (Orgalorg) to pingwin, który najczęściej towarzyszy Lodowemu Królowi. Na początku wydaje się, że każdy pingwin na terenie Lodowego Królestwa jest nazywany tym imieniem, lecz w odcinku Potworna Narzeczona okazuje się, że każdy pingwin ma swoją osobną nazwę. Lodowy Król traktuje go jako swojego pupila, z kolei resztę bardziej jako służbę/niewolników. W odcinku Orgalorg okazuję się że jest to starożytny demon który który rządzi wszechświatem.

Wygląd

Wygląda jak najzwyklejszy pingwin. To co jest w nim inne od teraźniejszych pingwinów, to duże oczy i ukryte nogi. Ma długi stożkowaty dziób.

W ostatnim odcinku miniseri Elements - Skyhooks II, został zmieniony w słodyczanina przez śpiew królewny Balonowej. Wrócił do swojej normalnej postaci gdy KGK go odczarowała.

Umiejętności

Jest mądrzejszy od innych pingwinów. Raz miał dość Lodowego Króla i przeprowadził inwazję na Słodkie Królestwo. Jednak Król zobaczywszy co zrobił powiedział: "zły Gienio" i opryskał go wodą jak kota. W odcinku Prosto z Nocosfery, podczas gdy ojciec Marceliny wysysał dusze wszystkich napotkanych stworzeń, nie dał rady wyssać jej Gieniowi, co pokazuje jak tajemnicza jest ta postać. Jest to wyjaśnione w odcinku "Orgalorg" gdy okazuje się jaka jest jego prawdziwa postać.
Orgalorg.png

Orgalorg

Prawdopodobne potomstwo

Jedynym dowodem na to, że Gienio to samica była jego ciąża. Złożył jajko w szpitalu. Gdy się wykluło wyszedł z niego różowy kociak. W odcinku Królestwo Gieniów przytulał kotka i razem z nim chciał przeprowadzać inwazję. Nie wiadomo czy ma rodzinę wśród pingwinów.

Jako Orgalorg

To starożytny kosmita, który rządził wszechświatem. Wykorzystywał komety zmian aby napełniać się mocą i został pokonany przez Globa w pojedynku o jedną z właśnie takich komet. Został zrzucony na Ziemie, przeżył na niej wiele lat, aż w końcu znalazł się w lodowym królestwie i został sługusem Lodowego Króla. Król nadał mu imię Gienio. Gdy w odcinku "Orgalorg" Lodowy Król zasypia, pingwiny urządzają imprezę, w trakcie wyścigu morsów Gienio ratuje KGK i poważnie rani się w głowę. Przypomina mu się kim jest i wysyła wiadomość o swoim powrocie do swoich podwładnych. W odcinku Kometa ukradł rakietę KB i poleciał nią w kosmos, a razem z nim Finn Jake. Będąc poza zasięgiem ziemskiej grawitacji zmienia się w wielką kałamarnice i próbuje pochłonąć kometę. Pożera ją i Finna, a w środku niego chłopiec poważnie go rani i ratuje kometę. Gdy Finn i Jake lecą na ziemię, Orgalorg chwyta się rakiety i zabiera się z nimi. Po wejściu w atmosferę zostaje ściśnięty przez grawitację i znów zmieniony w nic niepamiętającego pingwina.

Ciekawostki

  • W języku angielskim, choć pisze się "Gunter", wymawia się "Günter", "Gunther" lub "Goon-dę".
  • Gienio, według Lodowego Króla, lubi rozbijać butelki i jeść skarpety.
  • Pewnego dnia Lodowy Król wrzucił Gienia na krę a ta odpłynęła razem z nim. Było to zamierzone, ponieważ Król sądził że Gienio puszczał bąki, co Gienio faktycznie robił.
  • Według taty Marceliny ze wszystkich potworów jakie spotkał, Gienio jest najokrutniejszym stworzeniem świata. Jego zarzuty są całkowicie trafne gdy okazuje się że Gienio jest starożytnym kosmicznym tyranem.                     
  • Gienio w odcinku "Królestwo Gieniów" (Reign of Gunters) kradnie Demoniczne oko życzeń Lodowego Króla i przeprowadza inwazję na Słodkie Królestwo.
  • Gieniu w odcinku Pamiętam Cię (I remember you) żuł perukę Marceliny należącą do Lodowego Króla.
  • Jest trzecim największym zagrożeniem dla Ooo.
  • Pamięta on całą historię ludzkości.
  • Potrafi piec różne potrawy.
  • W odcinku Sekretne Taśmy część II BMO rozszyfrował skomplikowany kod z płaczu Lodowego Króla, który odsłania obraz Gienia.
  • Kiedy Lodowy Król śpiewał piosenkę Gieniu, Dlaczego Zabrałeś Frytki Me? i doszedł do słów ,,Gieniu czy mnie jeszcze Kochasz?" Gienio odpowiedział: Tak.
  • W odcinku Ziemia i Woda przejął tymczasowo władze w "Lodowym Królestwie", gdyż Lodowy Król kazał mu je odbudowywać po zniszczeniu przez Królewnę Ognia. Stracił ją w odcinku Nocowanko , gdy Lodowy Król wrócił do królestwa.
  • Gienio ma własny paralizator, dowiadujemy się o tym w odcinku Piknik u Księżniczki (Princess Potluck).
  • Możliwe że rozmnaża się bezpłciowo i dlatego Król częściej mówi do niego w rodzaju męskim.
  • Jego imię jest zapisane na okładce pamiętnika Marceliny.
  • Prawdopodobnie to jedna z najstarszych postaci w serialu. Pojawia się on w odcinku Złote Gwiazdki razem z Królem Złym i innymi prastarymi demonami.
  • Gienio/Orgalorg może być odniesieniem do postaci Cthulhu z mitologi H.P Lovecrafta. Cthulhu miał być starożytnym bogiem który przybył na Ziemie 1.4 miliardy lat temu i został uśpiony w zatopionym mieście R’lyeh. Podobnie jak Orgalorg mógł zmieniać kształt i wpływać na innych ludzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki