FANDOM

Medal

Artykuł Miesiąca
Ta strona została wybrana przez społeczność w comiesięcznym głosowaniu i otrzymała miano "Artykułu Miesiąca".

Gienio
Strzeżcie się! Jam jest Orgalorg!
―Powrót Orgalorga. Kometa

Gienio (Orgalorg) to pingwin, który najczęściej towarzyszy Lodowemu Królowi. Na początku wydaje się, że każdy pingwin na terenie Lodowego Królestwa jest nazywany tym imieniem, lecz w odcinku Potworna Narzeczona okazuje się, że każdy pingwin ma swoją osobną nazwę. Lodowy Król traktuje go jako swojego pupila, z kolei resztę bardziej jako służbę/niewolników. W odcinku Orgalorg okazuję się że jest to starożytny demon który rządził wszechświatem.

Wygląd

Wygląda jak najzwyklejszy pingwin. To co jest w nim inne od teraźniejszych pingwinów, to duże oczy i ukryte nogi. Ma długi stożkowaty dziób.

W ostatnim odcinku miniseri Żywioły - Haki II, został zmieniony w słodyczanina przez śpiew królewny Balonowej. Wrócił do swojej normalnej postaci gdy KGK go odczarowała.

Umiejętności

Jest mądrzejszy od innych pingwinów. Raz miał dość Lodowego Króla i przeprowadził inwazję na Słodkie Królestwo. Jednak Król zobaczywszy co zrobił powiedział: "zły Gienio" i opryskał go wodą jak kota. W odcinku Prosto z Nocosfery, podczas gdy ojciec Marceliny wysysał dusze wszystkich napotkanych stworzeń, nie dał rady wyssać jej Gieniowi, co pokazuje jak tajemnicza jest ta postać. Jest to wyjaśnione w odcinku "Orgalorg" gdy okazuje się jaka jest jego prawdziwa postać.
Orgalorg

Orgalorg

Prawdopodobne potomstwo

Jedynym dowodem na to, że Gienio to samica była jego ciąża. Złożył jajko w szpitalu. Gdy się wykluło wyszedł z niego różowy kociak. W odcinku Królestwo Gieniów przytulał kotka i razem z nim chciał przeprowadzać inwazję. Nie wiadomo czy ma rodzinę wśród pingwinów.

Jako Orgalorg

To starożytny kosmita, który rządził wszechświatem. Wykorzystywał komety zmian aby napełniać się mocą i został pokonany przez Globa w pojedynku o jedną z właśnie takich komet. Został zrzucony na Ziemie, przeżył na niej wiele lat, aż w końcu znalazł się w lodowym królestwie i został sługusem Lodowego Króla. Król nadał mu imię Gienio. Gdy w odcinku "Orgalorg" Lodowy Król zasypia, pingwiny urządzają imprezę, w trakcie wyścigu morsów Gienio ratuje KGK i poważnie rani się w głowę. Przypomina mu się kim jest i wysyła wiadomość o swoim powrocie do swoich podwładnych. W odcinku Kometa ukradł rakietę KB i poleciał nią w kosmos, a razem z nim Finn Jake. Będąc poza zasięgiem ziemskiej grawitacji zmienia się w wielką kałamarnice i próbuje pochłonąć kometę. Pożera ją i Finna, a w środku niego chłopiec poważnie go rani i ratuje kometę. Gdy Finn i Jake lecą na ziemię, Orgalorg chwyta się rakiety i zabiera się z nimi. Po wejściu w atmosferę zostaje ściśnięty przez grawitację i znów zmieniony w nic niepamiętającego pingwina.

Ciekawostki

  • W języku angielskim, choć pisze się "Gunter", wymawia się "Günter", "Gunther" lub "Goon-dę".
  • Gienio, według Lodowego Króla, lubi rozbijać butelki i jeść skarpety.
  • Pewnego dnia Lodowy Król wrzucił Gienia na krę a ta odpłynęła razem z nim. Było to zamierzone, ponieważ Król sądził że Gienio puszczał bąki, co Gienio faktycznie robił.
  • Według taty Marceliny ze wszystkich potworów jakie spotkał, Gienio jest najokrutniejszym stworzeniem świata. Jego zarzuty są całkowicie trafne gdy okazuje się że Gienio jest starożytnym, kosmicznym tyranem.                     
  • Gienio w odcinku "Królestwo Gieniów" kradnie Demoniczne oko życzeń Lodowego Króla i przeprowadza inwazję na Słodkie Królestwo.
  • Gieniu w odcinku Pamiętam Cię żuł perukę Marceliny należącą do Lodowego Króla.
  • Jest trzecim największym zagrożeniem dla Ooo.
  • Pamięta on całą historię ludzkości.
  • Potrafi piec różne potrawy.
  • W odcinku Sekretne Taśmy część II BMO rozszyfrował skomplikowany kod z płaczu Lodowego Króla, który odsłania obraz Gienia.
  • Kiedy Lodowy Król śpiewał piosenkę Gieniu, Dlaczego Zabrałeś Frytki Me? i doszedł do słów ,,Gieniu czy mnie jeszcze Kochasz?" Gienio odpowiedział: Tak.
  • W odcinku Ziemia i Woda przejął tymczasowo władze w "Lodowym Królestwie", gdyż Lodowy Król kazał mu je odbudowywać po zniszczeniu przez Królewnę Ognia. Stracił ją w odcinku Nocowanko , gdy Lodowy Król wrócił do królestwa.
  • Gienio ma własny paralizator, dowiadujemy się o tym w odcinku Piknik u Księżniczki (Princess Potluck).
  • Możliwe że rozmnaża się bezpłciowo i dlatego Król częściej mówi do niego w rodzaju męskim.
  • Jego imię jest zapisane na okładce pamiętnika Marceliny.
  • Prawdopodobnie to jedna z najstarszych postaci w serialu. Pojawia się on w odcinku Złote Gwiazdki razem z Królem Złym i innymi prastarymi demonami.
  • Gienio/Orgalorg może być odniesieniem do postaci Cthulhu z mitologi H.P Lovecrafta. Cthulhu miał być starożytnym bogiem który przybył na Ziemie 1.4 miliardy lat temu i został uśpiony w zatopionym mieście R’lyeh. Podobnie jak Orgalorg mógł zmieniać kształt i wpływać na innych ludzi.