Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Gienio

1423strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Share

Gienio
Gienio
Gunter.png
Gienio
Imię: Gienio
Rasa: Kosmita
Płeć: Samica (prawdopodobnie)
Wiek: Miliardy lat
Zajęcia/Praca: Służący
Rodzina: Kociak (dziecko)

Inne pingwiny (zapewne bracia i siostry)

Ten artykuł był artykułem miesiąca.

Gienio (Orgalorg) to pingwin, który najczęściej towarzyszy Lodowemu Królowi. Na początku wydaje się, że każdy pingwin na terenie Lodowego Królestwa jest nazywany tym imieniem, lecz w odcinku "Potworna Narzeczona" okazuje się, że każdy pingwin ma swoją osobną nazwę. Lodowy Król traktuje go jako swojego pupila, z kolei resztę bardziej jako służbę/niewolników. W odcinku Orgalorg okazuję się że jest to starożytny demon który który rządzi wszechświatem.

Wygląd

Wygląda jak najzwyklejszy pingwin. To co jest w nim inne od teraźniejszych pingwinów, to duże oczy i ukryte nogi. Ma długi stożkowaty dziób.

Umiejętności

Jest mądrzejszy od innych pingwinów. Raz miał dość Lodowego Króla i przeprowadził inwazję na Słodkie Królestwo. Jednak Król zobaczywszy co zrobił powiedział: "zły Gienio" i opryskał go wodą jak kota. W odcinku "Prosto z Nocosfery", podczas gdy ojciec Marceliny wysysał dusze wszystkich napotkanych stworzeń, nie dał rady wyssać jej Gieniowi, co pokazuje jak tajemnicza jest ta postać. Jest to wyjaśnione w odcinku "Orgalorg" gdy okazuje się jaka jest jego prawdziwa postać.
Orgalorg.png

Orgalorg

Prawdopodobne potomstwo

Jedynym dowodem na to, że Gieniu to samica była jego ciąża. Złożył jajko w szpitalu. Gdy się wykluło wyszedł z niego różowy kociak .W odcinku ,, Królestwo Gieniów " przytulał kotka i razem z nim chciał przeprowadzać inwazję. Nie wiadomo czy ma rodzinę w pingwinach.

Jako Orgalorg

To starożytny kosmita, który rządził wszechświatem. Wykorzystywał komety zmian aby napełniać się mocą. Został pokonany przez Globa w pojedynku o jedną z właśnie takich komet. Został zrzucony na Ziemie. Przeżył na ziemi wiele lat aż w końcu znalazł się w lodowym królestwie i został sługusem Lodowego Króla. Król nadał mu imię Gienio. Gdy w odcinku "Orgalorg" Lodowy Król zasypia, pingwiny urządzają imprezę. W trakcie wyścigu morsów Gienio ratuje KGK i poważnie rani się w głowę. Przypomina mu się kim jest i wysyła wiadomość o swoim powrocie do swoich podwładnych. Zaczyna odbudowywać rakietę KB. Leci w kosmos, a razem z nim Finn i Jake. Przypomina sobie, że jest Orgalorgiem i próbuje zdobyć kometę. Pożera ją i Finna. Chłopiec poważnie go rani i ratuje kometę, która proponuje mu zostanie bogiem. On odmawia, ale jego ojciec Martin przyjmuje ekspozycyjce zamiast niego. Gdy Finn i Jake lecą na ziemię, Orgalorg chwyta się rakiety i zabiera się z nimi. Po wejściu w atmosferę zostaje ściśnięty przez grawitację i znów zmieniony w nic niepamiętającego pingwina.

Ciekawostki

  • W języku angielskim, choć pisze się "Gunter", wymawia się "Günter", "Gunther" lub "Goon-dę".
  • Gienio, według Lodowego Króla, lubi rozbijać butelki i jeść skarpety.
  • Pewnego dnia Lodowy Król wrzucił Gienia na krę a ta odpłynęła razem z nim. Było to zamierzone, ponieważ Król sądził że Gienio puszczał bąki, co Gienio faktycznie robił.
  • Według taty Marceliny ze wszystkich potworów jakie spotkał, Gienio jest najokrutniejszym stworzeniem świata. Jego zarzuty są całkowicie trafne gdy okazuje się że Gienio jest starożytnym kosmicznym tyranem.                     
  • Gienio w odcinku "Królestwo Gieniów" (Reign of Gunters) kradnie Demoniczne oko życzeń Lodowego Króla i przeprowadza inwazję na Słodkie Królestwo.
  • Gieniu w odcinku Pamiętam Cię (I remember you) żuł perukę Marceliny należącą do Lodowego Króla.
  • Jest trzecim największym zagrożeniem dla Ooo.
  • Pamięta on całą historię ludzkości.
  • Potrafi piec różne potrawy.
  • W odcinku Sekretne Taśmy część II BMO rozszyfrował skomplikowany kod z płaczu Lodowego Króla, który odsłania obraz Gienia.
  • Kiedy Lodowy Król śpiewał piosenkę Gieniu, Dlaczego Zabrałeś Frytki Me? i doszedł do słów ,,Gieniu czy mnie jeszcze Kochasz? Gienio odpowiedział: Tak.
  • W odcinku Ziemia i Woda przejął tymczasowo władze w "Lodowym Królestwie", gdyż Lodowy Król kazał mu je odbudowywać po zniszczeniu przez Królewnę Ognia. Stracił ją w odcinku Nocowanko , gdy Lodowy Król wrócił do królestwa.
  • Gienio ma własny paralizator, dowiadujemy się o tym w odcinku Piknik u Księżniczki (Princess Potluck).
  • Jest jedną z najbardziej zagadkowych postaci w PNP.
  • Możliwe że rozmnaża się bezpłciowo i dlatego Król częściej mówi do niego w rodzaju męskim.
  • Jego imię jest zapisane na okładce pamiętnika marceliny.
  • Prawdopodobnie to jedna z najstarszych postaci w serialu. Pojawia się on w odcinku Złote Gwiazdki razem z Królem Złym i innymi prastarymi demonami.

Gieniu kto ci powiedział, że umiesz latać?00:24

Gieniu kto ci powiedział, że umiesz latać?

Więcej w Fandom

Losowa wiki