Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Gobliny

1425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Gobliny
Gobliny.png
Gobliny
Władca: Cichy Dan
Byli władcy: Ksergiok
Finn
Jake(królowa)
Znani przedstawiciele: Ksergiok
Teren występowania: Królestwo Goblinów
Typ: Gatunek

Gobliny (ang. Goblins) to stworzenia żyjące w Krainie Ooo. Zamieszkują głównie Królestwo Goblinów, lecz niektóre żyją poza nim.

Historia

Rasa Goblinów powstała prawdopodobnie w wyniku mutacji po wybuchu Grzybowej Bomby. Niewiele wiadomo o dziejach Królestwa Goblinów, ani o wybitnych goblinach.

Kultura

Kultura goblińska jest dla osób z zewnątrz bardzo dziwna, gobliński król jest monarchą absolutnym, ale nie wolno mu samemu się ubierać, jeść, przeżuwać itp. itd. Nie wiele wiadomo o poematach, sztuce i języku goblinów. Ich ubiór to zazwyczaj bandaże, obdarte szaty i inne łachmany, jedynie królowie goblinów nie noszą łachmanów, chociaż i ich ubiór jest dziwaczny. Kiedyś Finn został królem Goblinów.

Wygląd

Gobliny wzrostem są bardzo zróżnicowane, mogą być bardzo niskie lub bardzo wysokie. Nie ma określonej sylwetki goblina, mogą być szczupli, dobrze zbudowani lub tędzy. Charakterystycznymi cechami dla tej rasy są długie, szpiczaste uszy i nos oraz zielona cera. Długość uszu i nosa również jest zróżnicowana- od bardzo długich po średnie. Znaczna większość goblinów nie ma włosów. Żaden goblin nie ma zarostu, nie wiadomo czym jest to spowodowane, ogólnie wcale nie występuje u nich owłosienie lub jest nikłe. Oczy goblinów nie różnią się od oczu innych mieszkańców Krainy Ooo, są to po prostu dwie czarne kropki, prawdopodobnie takie są skutki mutacji po wybuchu bomby.

Specjalizacje

Gobliny parają się różnymi rzeczami: są sługami dworskimi, złodziejami, zabójcami, żołnierzami, prawdopodobnie mogą też istnieć goblińscy handlarze, czy rzemieślnicy. Możliwe, że gobliny bywają także niewolnikami, gdyż rodzice Panny Jednorożek uważali Finna za goblińskiego sługę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki