Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Jarosław Boberek

1496stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Jarosław Boberek to polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy, reżyser polskiego dubbingu. Występuje w Teatrze Studio oraz w Teatrze Praga w warszawskiej Fabryce Trzciny. Aktualnie jest członkiem zespołu Teatru Capitol w Warszawie.

Widzowie telewizyjni znają go przede wszystkim z roli posterunkowego w serialu Rodzina zastępcza. Jest jedną z czołowych postaci polskiego dubbingu. Jego najpopularniejszą i najbardziej popisową rolą jest Kaczor Donald. Dubbingował także postać króla lemurów Juliana w filmie Madagaskar oraz nagrał utwór Wyginam śmiało ciało do tego filmu. Użyczył swojego głosu wielu postaciom z Cartoon Network, m.in. Edowi z Ed, Edd i Eddy, Czerwonemu z Krowy i Kurczaka. Od niedawna udziela głosu kilku postaciom w serialach 4fun.tv, m.in. w Troo. Podkłada głos pod Jackie Chana w Karate Kid, W 80 dni dookoła świata i Nasza niania jest agentem.

Znany jest również polskim graczom komputerowym. Użyczył głosu w grze przygodowej The Longest Journey: Najdłuższa podróż, gdzie wcielił się w postać Kruka; w 2006 r. powrócił do tej roli w kontynuacji Najdłuższej podróży zatytułowanej Dreamfall: The Longest Journey. Dubbingował także tytułową postać w grze Prince of Persia: Dwa trony. Wcielił się w królika Maxa w grze Sam & Max: Sezon 1 oraz w detektywa Gustava McPhersona w grze przygodowej Still Life. Użyczył też głosu kostce Hexowi, złej postaci w grze Disney Universe. Inne gry, w których użyczył głosu, to m.in. Rayman 3, Gothic , Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic III, Warcraft III, Baldur’s Gate II, Świątynia pierwotnego zła, Neverwinter Nights 2, Heroes of Might & Magic V, Colin McRae Rally 04, Age of Empires III, Age of Empires III: The WarChiefs, Wiedźmin, Assassin’s Creed, Mass Effect, Ghost Master, Burnout: Paradise, Killzone 2, Uncharted 2: Among Thieves, Uncharted 3: Oszustwo Drake’a, Uncharted 4: Kres Złodzieja, Dragon Age: Początek, Cold Zero: Ostatni Sprawiedliwy, Mirror’s Edge, Starcraft 2, Harry Potter i Komnata Tajemnic.

Użyczył również głosu Sercu w cyklu reklam TP S.A. Serce i Rozum.

Jako reżyser dubbingu ma na swoim koncie mniej znane produkcje, takie jak: Disco robaczki, Ryś i spółka, czyli zwierzaki kontratakują, Miś Yogi czy Delfin Plum.

Dubbing Edytuj

  • Królewna Grudkowego Kosmosu,
  • zły czarnoksiężnik (odc. 5),
  • mieszkaniec Królestwa Chmur (odc. 9),
  • Góra (odc. 10)
  • Elektroidy (odc. 10)
  • Żaba (odc. 11)
  • stary czarodziej (odc. 11)
  • Ognista traszka (odc. 16)
  • Gork (odc. 18)
  • jedna z Gąbeczek (odc. 25)
  • pacjent (odc. 37)
  • złodziej (odc. 40)
  • jeden z pasażerów pociągu (odc. 45)
  • Król Zły (odc. 51, 104-106, 182, 222)
  • jeden z Pleśniaków (odc. 75)
  • duży demon (odc. 79)
  • Marcelina pod postacią demona (odc. 79)
  • Koń (odc. 86)
  • Rikardio (odc. 98)
  • Balonowy Strażnik (odc. 102, 104)
  • Wielki Los (odc. 105-106, 222)
  • Kosmiczna Sowa (odc. 106, 192)
  • Książę Grudkowego Kosmosu (odc. 110, 165, 234)
  • jeden z lisów (odc. 111)
  • Randy (odc. 112)
  • głos robota (odc. 120)
  • szef sklepu (odc. 120)
  • strażnik Miasta Czarodziejów #1 (odc. 123)
  • Piotr Sasafrass (odc. 125)
  • demon (odc. 142)
  • Kee-Oth (odc. 144-145)
  • Czarodziej Traw (odc. 150)
  • Bella Noche (odc. 152)
  • Darren (odc. 166)
  • król wampirów (odc. 207, 211-212)
  • Bananowy Strażnik (odc. 231)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki