Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Korona Lodowego Króla

1424strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Ten artykuł był artykułem miesiąca.
Korona Lodowego Króla
100px-Ice Crown.png
Nazwa: Korona Lodowego Króla
Twórca/Pochodzenie: Evergreen
Typ: Korona dająca lodowe moce.
Posiadacz: Lodowy Król,
Pokazane w odcinku/odcinkach: Więcej niż 10

Korona Lodowego Króla jest źródłem jego lodowych mocy. Jest złota, z 3 szpicami i 3 rubinami. Jeden z rubinów chroni przed mocami Króla Złego. Korona została stworzona przez żywiołaka Lodu - Evergreen'a. W zamierzeniu Korona miała spełnić jedno życzenie swojego właściciela. W drugiej części odcinka "Sekretne Taśmy" dowiadujemy się, że Lodowy Król jeszcze jako Szymon Petrikov, kupił koronę od starego marynarza, ponieważ studiował pochodzenie i historię starożytnych antyków. Przyniósł ją do domu i pokazał ją swojej narzeczonej, "Betty". Założył ją, by ją rozśmieszyć, jednak wtedy zaczęły się wizje. Nie wiadomo, co podczas nich mówił. Szymon powiedział, że Betty po tym jak on zdjął koronę była wystraszona i patrzyła na niego z przerażeniem. Wkrótce go opuściła. Niedługo po tym jego oczy zaczęły się zmieniać, a jego skóra zmieniła kolor. Jego nos zrobił się spiczasty i długi, a temperatura spadła do 30 stopni Celsjusza. Widać także, że podczas jednego z nagrań za oknem nagle zaszalała zamieć śnieżna, która zasypuje całe miasto, prawdopodobnie jest to powstawanie Lodowego Królestwa. Szymon uświadomił sobie, że efekty noszenia korony są permanentne, lecz uznał, że to już za daleko zaszło, by cokolwiek zrobić. Ostatecznie korona zamieniła Szymona z dowcipnego,wyluzowanego i inteligentnego człowieka w szalonego człowieka z depresją. Błaga on na ostatnim nagraniu by Betty (Jego "Królewna") znowu go pokochała. Szymon, gdy opiekował się małą Marceliną, Marcysia prosiła go, by nigdy nie zakładał swojej korony słowami: "Obiecaj, że nigdy jej nie założysz."

Jake

W odcinku Dziękuje, Jake nałożył koronę, ale nie zmienił się tak jak Finn w  o,,Pies Jake'' (Jake the dog), gdyż korona ma wpływ na tylko jednego właściciela.

W odcinku Finn the Human Alternatywny Finn założył Koronę. W Jake the Dog widać jego przemianę, różni się od tej Simona, ale z podobnym efektem - opuszczeniem przez bliskich i szaleństwem.

Cake

W odcinku Fionna i Cake Cake założyła koronę, jednak nie zmieniła się tak, jak Finn.

Wpływ

Korona przede wszystkim wpływa na umysł: wizje, szepty szaleństwa i mówienie dziwnych zdań. Kilka przykładów (na podstawie Alternatywnego Finna):

  • - "Zbudźcie się, moi zimowi wojownicy."
  • - "Strachu nie odczuwaj, lodowe dziecię. Tchnę w ciebie nowe życie!"
  • - "Zaręczyny lodu".
  • - "Te głosy ...mówią bym zamroził świat. [...] To ja jestem początkiem i końcem. Jestem ręką szaleństwa."
  • - "Zostaw moją Koronę, Jake! Ostrzegam cię!"

Korona wpływa także na zachowania. Wariackie śmianie się bez powodu, nagłe zmiany nastroju i ciągły lęk o Koronę (dokładnie o jej stratę). 

Ciekawostki

  • W odcinku Co wy Zrobiliście? Korona płacze i mówi.
  • W powyższym odcinku Lodowy Król stwierdził, iż stworzył koronę za pomocą ukradzionych czarów - co może świadczyć o świadomości Evergreena.
  • Od odcinka Earth & Water koronę ma Gienio.
  • Korona może mieć tylko jednego nosiciela (aż do jego śmierci), dlatego Jake w odcinku "Dziękuję" nie zmienił się w Lodowego Króla po założeniu korony.
  • Korona pozbawiona mocy sprawia że jej nosiciel wraca do prawdziwej postaci.
  • Jeden z kryształów chroni jej właściciela przed Królem Złym.
  • To kryształy są jej źródłem mocy, po utracie mocy stają się matowe i pozbawione koloru.
  • Po pełnej przemianie w Lodowego Króla korona utrzymuje nosiciela w tej postaci nawet gdy ten jej nie nosi.
  • Korona pod wieloma względami jest podobna do Jedynego Pierścienia Saurona z książki JRR Tolkiena Władca pierścieni: daje noszącemu magiczne moce, przedłuża życie, niszczy osobowość noszącego, a jego stosowanie jest uzależniające.
  • Koronę stworzył czarodziej Lucjusz Evergreen, dowiadujemy się tego w odcinku ,,Evergreen''.
  • W odcinku Pies Jake dowiadujemy się że kiedy władca korony umiera ta opłakuje jego śmierć mrożąc ziemię na 300 lat.

Więcej w Fandom

Losowa wiki