Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Król Zły (postać)

1425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Król Zły
Lich.jpg
Imię: Słodziak

(Król Zły)

Płeć: Mężczyzna
Wiek: Miliardy lat (Kosmiczna Jednostka)

+1000 (Lich)

1-5 (Słodziak)

Rasa: Kosmiczna Jednostka (dawniej) Lich (obecnie)
Zajęcia/Praca: Sianie Zła
Rodzina: Słoniczka (mama), Pan Świnia (tata)

Król Zły (ang. The Lich) główny antagonista Pory na Przygodę i potężna nieumarła istota

Odcinek Kometa, pokazuje że Król Zły tak jak Finn powstali jako formy Komety Zmian. Nowa Fioletowa Kometa wyjaśniła że Finn jest ostatecznym dobrem, a Zły ostatecznym złem.

Lich in ocean.jpg

Zły w wodzie

Pierwszy raz pojawia się w odcinku Jego Bohater gdzie zostaje pokonany przez Billego. Został zamknięty w wielkim drzewie Słodkiego Królestwa. Z pomącą Ślimaka ucieka i ma znaczącą role w odcinkach: Śmiertelne Zło, Śmiertelny Upadek, Człowiek Finn, Pies Jake. Król Zły po jego przegranej zabija Prismo i uwalnia wszystkich przestępców z Kryształowej Cytadeli. Po odcinku Escape From The Citade przez podstęp Finna zmienia się w wielkie dziecko i jest uważany za nieszkodliwy. Do czasu...
Król Zły w skórze Billego.png

Zły w skórze Billego

Wygląd

Dawniej:

Król Zły jest potężnym nieumarłym znanym jako Lisz (ang.Lich). Jest on niezwykle inteligentny i przebiegły jak przystało na pradawne zło. W swej oryginalnej formie ma postać szkieletu na którym trzymają się resztki rozkładającej się skóry, oczy złego jak u tradycyjnych liczów dawno uległy rozkładowi dlatego w jego pustych oczodołach jaśnieją złowrogie zielone światła. Wzrostem dorównuje Billemu, więc jest prawdziwym olbrzymem. Prawdopodobnie mierzy 4-5 metrów. Na głowie nosi żelazną koronę nałożoną na kaptur, z jego głowy wyrastają dwa rogi z których prawy został odcięty. Początkowo wydaje się że rogi są częścią korony, ale po bliższym przyjrzeniu się widać że wyrastają bezpośrednio z czaszki króla. Widać to też gdy Zły przywdziewa skórę Billego lub opętuje Jake'a. Przed walką z Billy'm miał dwa całe rogi. Nosi szatę do stóp w ziemistych kolorach i beżową pelerynę spiętą złotą broszą z rubinami i łańcuchem z małych kości. Jest jedną z niewielu postaci posiadających pięć palców.

Wydaję się że Król Zły nie przywiązuje się do wyglądu ciała i jest ono dla niego tylko naczyniem które kształtuje i wykorzystuje jak chce.

Obecnie:

W chwili obecnej Król Zły to otyłe, wysokie na około 2.5 metra dziecko z rogami oraz z brązowymi włosami.

Gdy został adoptowany przez słoniczkę i Pana. świnie, dostał kilka nowych ubrań. W odcinku Z pamiętnika cegły nosi wielką, niebieską piżamę z czerwonymi kropkami. W Złotych Gwiazdkach ma on żółtą koszule z czerwonym jabłkiem z przodu i czapkę

Pochodzenie

Mimo iż dokładne pochodzenie Króla Złego nie jest jasne, jest prawdopodobne, że jest on wynikiem wybuchu Grzybowej Bomby. Gdy Finn chce by Zły nigdy nie istniał, zapobiega detonacji Bomby tworząc alternatywny wymiar. W tym świecie Alternatywny Szymon Petrikov, zamraża bombę w locie, poświęcając się w procesie, ajego Korona zamraża cały świat na 400 lat. Po zakończeniu epoki lodowcowej, życie nie-zmutowane nadal istniało a istoty takie jak Alternatywny Finn powstały.
Finn The Human 006 0009.jpg

Król Zły wychodzi z innymi demonami z krateru po wybuchu grzybowej bomby

Myśl że Zły jest bardziej mutacją niż istotą magiczną jest pokazana w odcinku Pies Jake. Gdy Alternatywny Jake wpadł do studni mocy Króla, przekształcił się w samo Złego. Można więc założyć że jego ciało powstaje gdy ktoś nawiązał kontakt z jego studnią mocy, ale oznacza to również że jego zdolności różnią się w oparciu o gospodarza. Wyjaśnia to więc dlaczego Alternatywny Jake atakował gołymi rękami a nie zaklęciami. Nie wiadomo więc czy ciało które widzimy w Śmiertelne Zło jest jego oryginalnym ciałem.

Poparciem tej teorii jest opis Prisma o Królu Złym który opętał Billego, który brzmi "duch w ciele trupa", z faktem że Alternatywny Jake zmienił się w Złego jako potwór, gdy został zmutowany może oznaczać że ciała Złego zostały stworzone przed wojną i opętane przez niego, który istniał dużo wcześniej. Poparciem tego może być fakt że gdy Finn niszczy jego ciało on zmienia s
Lich Soul.png

Dusza Króla Złego

ię w ducha (który opętał Królewnę Balonową, ślimaka, i w końcu Billego).

Odcinek Evergreen pokazuje że Zły mógł być pierwotnie kometą która miała wygląd zbliżony do niego (zielony kolor i rogi), jak również słowa Czarodzieja jakoby kometa chciała unicestwić wszelkie życie na planecie. Sugeruje to że Grzybowa bomba dała mu po prostu ciało i świadomość, a nie stworzyła go od razu.

Istotną teorie tworzy odcinek Gold Stars, możliwe jest również że jego pochodzenie sięga czasu gdy wszechświat jeszcze nie istnieje, będąc dużo, dużo potężniejszą istotą niż mogło by się wydawać. To zostaje potwierdzone przez Fioletową Kometę, że Zły był kiedyś Kometą Zmian.

Łącząc wszystkie teorie dostajemy spójną całość. Król Zły istniał prawdopodobnie od zawsze razem z starożytnymi potworami. Gdy powstał czas, powstała Fioletowa Kometa. Wybrała Złego i Finna (który też był istota kosmiczną) jako ucieleśnienia dobra i zła, zmieniając ich w komety które trafiały w ziemie. Król spadł na ziemie w czasach Evergreen'a, a materiały z komety zostały użyte miliony lat później do produkcji grzybowej bomby. Gdy wielka wojna grzybów się rozpoczęła, broń nuklearna był stosowana jako główna broń, a pod koniec konfliktu spadła grzybowa bomba która wprowadziła magie do świata i dała Złemu ciało i świadomość.

Umiejętności

Ponieważ jest istotą kosmiczną, czarnoksiężnikiem, nekromantą i władcą umarłych, jego moce są niemal nieograniczone. 

- Potężna zdolność nekromancji może wskrzesić wiernych mu nieumarłych bez wypowiadania zaklęć, a nawet nie musi być w pobliżu aby ich kontrolować.

- Potrafi wysysać życie samym dotykiem, ziemia po jego przejściu staje się spalona, roślinność martwa, a woda zanieczyszczona i zatruta.

- Oddech śmierci. Śmiertelny gaz, który wydobywa się z jego ust, zabija natychmiast. To właśnie nim w odcinku Wake up zabija Prismo.

- Zdolność do lotu i zmiany we mgłę.

- Zdolności do kontroli i manipulacji umysłu Król Zły potrafi rzucać zaklęcia, dzięki którym jest w stanie przejąć kontrolę nad ofiarą i wydawać jej polecenia. Korona i kolczyki jakie posiada Królewna Balonowa są w stanie uchronić noszącego od zaklęć.

- Potrafi używać czarów destrukcyjnych. Najczęściej miota we wrogów demonicznymi zielonymi płomieniami. Płomienie te nie są zwykłym ogniem i mają jedną słabość: nie są w stanie zabić osoby która ma przedmiot, w którego przelano wielkie emocje np. przyjaźń i miłość.

- Opętywanie. Ponieważ Zły nie jest ani istotą śmiertelną ani w pełni materialną jest zdolny do przyswojenia sobie czyjegoś ciała. Zdolność ta zależy od mocy Króla Złego jak i siły ofiary. Osłabiona królewna po upadku była łatwym celem jak i słaby Ślimak, z kolei Billy musiał zostać przez niego najpierw zabity.

- NIEŚMIERTELNOŚĆ! Króla nie można zabić, jedynie uwięzić. Po zniszczeniu jego cielesnej formy traci część mocy, ale jego dusza pozostaje nienaruszona i może podporządkować sobie słabe istoty.

Snail S2E25.png

Zły jako Ślimak

Zamiary

Jedynym celem Króla Złego jest uśmiercenie całego życia w krainie Ooo. Jak twierdzi Prismo sianie śmierci i terroru na masową skale jest jedynym celem jego istnienia. Kiedy nie może tego dokonać wpada swego rodzaju stan uśpienie "niczym porzucona maszyna". Próbował tego dokonać już w czasach Bill'ego, ale Billy pokonał go i uwięził w żywicy drzewa w Słodkim Królestwie. Jednak kiedy Finn i Jake złożyli mu wizytę po wizji Królewny Balonowej, Zły uwolnił się. Po założeniu kolczyków na głowy Finn, Jake i Królewna polecieli bańką mydlaną w głąb drzewa. Po dotarciu na miejsce, Królewna opowiadała chłopcom o Królu. Wtedy z plecaka Finna wyszedł "Machający ślimak ". Król Zły przejął nad nim kontrolę poprzez zaklęcie i kazał mu rozbić żywicę. Wtedy Zły się uwolnił. Po wydarzeniach z odcinka Śmiertelne Zło zostaje powstrzymany, a Finn niszczy jego ciało, w odcinku Śmiertelny Upadek okazuje się że Zły wstąpił w
360px-PBP.png

Zły w ciele Balonowej

ciało Królewny Balonowej. A po zniszczeniu ciała Królewny ponownie opętał bezbronnego ślimaka na długi czas. W odcinku Naśladowca każe niedźwiedziowi zdobyć księgę Finna, Księgowidło, dzięki niej w odcinku Król Zły zabija i przejmuje ciało Bill'ego, które wykorzystuje by schować się pod postacią największego bohatera Ooo. Gdy Finn wkłada wszystkie klejnoty do księgi, Zły pokazuje swoją prawdziwą postać. Wchodzi do kostki Prismo i wypowiada życzenie, by wszystkie żywe istoty zginęły. Jake jednak zmienia życzenia Króla, który teraz chce powrotu bohaterów do domu. Zostaje w kostce aż do wydarzeń z Wake up kiedy to dostrzega szanse uwolnienia się. Próbował zawładnąć umysłami więźniów w kosmicznym wiezieniu by wykorzystać ich do zaatakowania innych światów.
Lich Jake.jpg

Król Zły w ciele alternatywnego Jake'a

Tymczasem w alternatywnym wymiarze Król Zły zawiązał sojusz z Alternatywnym Finnem. Zły oszukał chłopca że z jego pomocą będą mogli udać się do wszystkich Wszechświatów. Finn dzięki swojej magi utworzył wielką lodową fortece gdzie przygotowywał portal. Po aktywowaniu Księgowidła nad portalem, Król Zły wyjawił swoje prawdziwe zamiary, zamierza zaatakować wszechświaty niszcząc je jeden po drugim. Przerażony Finn zamyka portal a rozgniewany zły rzuca się na niego. Po ciężkiej bitwie Alternatywny Finn i oryginalny Finn z pomocą Jake'a wymazują złą istotę.

Obecna Sytuacja

Został on przemieniony przez Finna w dziecko za pomocą krwi strażnika cytadeli. Tymczasowo znajduje się w rękach Słoniczki i Pana Świni jako ich dziecko (odc. "Escape From The Citadel"). Chociaż wydaje się, że nie pamięta o tym, kim był dawniej, to w odcinku Gold Stars, ma sny o dawnym sobie i w pewnym momencie Zły na chwilę przejmuje władzę nad dzieckiem.

Ciekawostki

  • W odcinku Król Zły Finn i Jake nieświadomie (myśląc, że to Billy) pomagają Królowi dostać się do wymiaru, w którym mieszka Prismo.
  • Król Zły potrafi opętać istoty żywe, które nie mają przy sobie ochronnych klejnotów (lub przedmiotu wykonanego z miłości lub przyjaźni np. swetra od Królewny Balonowej, który dostaje Finn w odcinku "Śmiertelne Zło").
  • Prawdopodobnie odpowiada za upadek ludzkości i Wielką Wojnę Grzybów. Świadczy o tym fakt, że w rzeczywistości, w której by nie istniał ludzie by przetrwali.
  • Jest on pierwszym największym zagrożeniem dla Ooo, drugim jest Ogniowa Królewna, a trzecim Gieniu (Finn i Jake są rozpatrywani).
  • Jest jednym z największych lęków Finna.
  • Twórcy PnP zmienili jego projekt, ponieważ był za mało przerażający.
  • Zły prawdopodobnie był człowiekiem, gdyż widać kawałki ciała i ubrania, które wystają zza płaszcza.
  • Kiedy wchodzi w ciało alternatywnego Jake'a ma inną czaszkę, jest wydłużona, a rogi zakręcają się do tyłu.
  • W odcinku "Król Zły" na początku, kiedy Billy się śmieje, można zaobserwować, jak w ułamku sekundy zamienia się w Króla.
  • Król Zły w odcinku "Pies Jake" zostaje zamknięty w innym wymiarze z Prismo.
  • W wizji Królewny Balonowej pojawia się z oboma rogami i małym płomieniem na czubku głowy.
  • Napawał obawami samą śmierć.
  • W odcinku Escape From The Citadel zyskuje wygląd dwumetrowego, tłustego dziecka z rogami.
  • Starszy projekt Króla Złego przedstawia go z rogami zakręconymi w stronę czaszki.
  • W Amerykańskiej wersji jego nowe imię to "Sweet P." jest to skrót od "Sweet Pig-Trunks", co możemy zauważyć na jego śniadaniówce w odcinku "Złote gwiazdki".
  • Po przemianie jego brzuch jest bardzo elastyczny.
  • W polskiej wersji mówią do niego "Słodziak", a w angielskiej "Sweet P".
  • Król Zły jest może przypominać Lorda Voldemorta z Harrego Pottera. Wskazuje na to Zielone płomienie, podobne do iskry, która pojawia się po wypowiedzeniu zaklęcia Avada Kedavra oraz podobny, mroczny wygląd.

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki