FANDOM

Jako milionerka zbzikowana na punkcie techniki, Królewna Balonowa spędza czas na rozmaitych hobby, takich jak budowanie rakiet czy hodowla żółwi
Cartoon Network

Królewna Bonnibel Balonowa (ang. Princess Bonnibel Bubblegum) to jedna z głównych bohaterów serialu. Jest władczynią Słodkiego Królestwa, wynalazcą, wielkim naukowcem i reprezentantem żywiołu słodyczy. W pewnym okresie czasu jej Królestwem władał uzurpator, Król Ooo. Dzięki buntu słodyczan przeciwko tyranowi, ponownie jest władczynią swojego imperium.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Balonowa jako Praguma

Sugeruje się, że Królewna Bonnibel Balonowa powstała tuż po zakończeniu się Wielkiej Wojny Grzybów. Była wówczas pod postacią Pragumy – masywnej istoty (pełniącej rolę matki), stworzonej ze zmutowanej gumy balonowej, która rozprzestrzeniła się w niektórych miejscach zniszczonego miasta w odcinku Szymon i Marcysia. Przyszła królewna w tamtym okresie wyróżniła się jako doskonały sojusznik dla Szymona i Marceliny, zapewniając ochronę przed ścigającymi ich mutantami (dostarczyła również puszkę zupy Szymonowi, którą poszukiwał dla małej Marceliny).

Zapoznanie Bonnibel z pięknem przyrody

Narodziny Bonnibel i jej brata, Neddy'ego, zaprezentowane są w odcinku Bonnie i Neddy. Królewna narodziła się z Pragumy w opuszczonym budynku, gdzie z wdziękiem spadła w kałużę wody i pożegnała Pragumę.

Chwilę później, na ostrą skałę spadł Neddy, który wyjątkowo źle zareagował na upadek i uciekł. Zmartwiona Bonnibel zapragnęła pomóc bratu i wyruszyła na poszukiwania, jednak zgubiła jego ślad. Podczas dalszych poszukiwań, słodyczanka była zauroczona pięknem przyrody i jej przyjaciółmi, m.in. z radością przywitała się ze stonogą i przyglądała się motylkowi - później zabierając go ze sobą, aby przedstawić go Neddy'emu. Odnajdując swego brata (ssącego korzenie słodkiego drzewa, które uprzednio znalazł), Bonnibel przedstawiła mu motylka, który spowodował atak paniki u Neddy'ego. Widząc sytuację, Bonnibel puściła motylka wolno i przytuliła swego brata z ogromną miłością.

Stworzenie krewnych Edytuj

Około 800 lat przed fabułą odcinka Bonnibel Bubblegum, mała dziewczynka odnalazła w opuszczonym sklepie zdjęcie trzyosobowej rodziny. Zauważając różnicę między wyobrażeniem o prawdziwej rodzinie a Pragumą, Bonnibel postanowiła stworzyć swoich krewnych. 

RelacjeEdytuj

FinnEdytuj

Królewna Balonowa uważa, że Finn jest słodki. Finn był w niej zakochany, ale nie wiadomo czy z wzajemnością (chociaż może nieświadomie się w nim podkochiwać). Jednak w dwóch momentach odcinka szóstego sezonu pt. "Piżamowa Wojna" ujmująco na siebie patrzą. Finn często ratuje Bonnibel z opresji. Ona twierdzi, że Finn jest jej bohaterem. Królewna czasem też ratuje Finna i Jake'a (odc. Loch). Królewna Balonowa uważa, że Finn jest zbyt młody by pojąć niektóre rzeczy, czego Finn nienawidzi. Balonowa darzy Finn raczej miłością matczyną.

JakeEdytuj

Jake jest przyjacielem Królewny Balonowej. Lubi jej wypominać, że jest zazdrosna o Finna.

MarcelinaEdytuj

Marcelina i Królewna były kiedyś przyjaciółkami. Co ciekawe, nie wiadomo o co się pokłóciły. W odcinku "Brakujący element" Marcelina śpiewała o Balonowej,

że zakopałaby ją gdzieś i wypiła jej krew, co było kłamstwem, dlatego drzwi z powrotem się zamknęły. Nie wiadomo, dlaczego relacje pomiędzy wampirzycą, a Królewną się zmieniły. Marcelina zwraca się do Królewny z pogardą i często mówi do niej po imieniu "Bonnibel" , albo "Balkonowa". Marcelina nie chciała, by Finn poszedł z Królewną do kina i dlatego źle mu doradzała w odcinku Chodź ze mną. Królewna Balonowa oddała koszulkę od Marceliny wiedźmie, żeby odzyskać dla niej Hambo. Koszulka była przesączona sentymentem.Obecnie są przyjaciółkami. Znają się od bardzo dawna. Po tym jak Słodkie Królestwo zaczęło się zwiększać, Bonnie odsunęła Marcysię od siebie. Od odcinka Szkodniki znowu zaczęły spędzać ze sobą czas.

Lodowy KrólEdytuj

Królewna Balonowa jest drugą najczęściej porywaną królewną (pierwsza jest Królewna Malinka ) przez Władcę Lodowego Królestwa. Lodowy Król śpiewał, że jest jego numerem jeden. Napisał dla niej piosenkę - O, Balonowa!. Królewna Balonowa nie lubi go. Cokolwiek Bonnibel powie do Króla on myśli, że ona się do niego przystawia.

Panna JednorożekEdytuj

​Królewna traktuje Pannę bardziej jako przyjaciela, a nie jak zwierzątko. Królewna czasem jeździ na Pannie. Często z nią rozmawia, ponieważ Królewna jest jedną z nielicznych osób, które rozumieją, co Panna mówi po koreańsku.

RicardioEdytuj

Ricardio był zakochany w Królewnie Balonowej i w odcinku Ricardio - Człowiek-Serce postanowił wyrwać Balonowej serce z piersi i ożenić się z nim. W odcinku Panna Jednorożek i Coś Ricardio chciał ożenić się z całą Królewną Balonową.

CytryndorEdytuj

Cytryndor to pierwszy nieudany eksperyment Królewny. Swojego czasu napadał Słodkie Królestwo, dlatego Królewna dała mu własne królestwo i dożywotni zapas słodyczy.

Cytryndor 2Edytuj

Królewna Stworzyła Cytryndora 2 aby Cytryndor miał kogoś do towarzystwa.

MiętówkaEdytuj

Miętówka to wierny sługa Królewny Balonowej. Chociaż nie wie o nim wielu rzeczy. Jest jej posłuszny, jednak w odcinku Zalotnik, był zły na królewnę i uderzył ją w twarz.

CynamonekEdytuj

Królewna ma dużą cierpliwość do Cynamonka. Nigdy na niego nie krzyczy nawet gdy strasznie ją rozzłościł.

Orzechowy KsiążęEdytuj

Królewna Balonowa przejawia bardzo mocną nienawiść do Orzechowego Księcia, ponieważ ilekroć przychodzi z wizytą do jej Królestwa, ten opróżnia jej zapasy puddingu. W odcinku "Książę", Finn wyjaśnia Królewnie, że to wszystko dzieje się z powodu jego uzależnienia; brak puddingu sprawia, że Orzechowy Książę traci kontrolę nad sobą. Królewna wybacza mu, jednak, jak wytłumaczyła Finnowi, w dalszym ciągu mu nie ufa.

DranemEdytuj

Dranem to ptak, środek transportu Królewny Balonowej.

BMOEdytuj

Królewna Balonowa grała na BMO w odcinku Brakujący element. Wydaje się, że są dobrymi przyjaciółmi.

CiastkoEdytuj

Królewna Balonowa zniszczyła marzenie Okruszka o byciu królewną. Ciastko szantażował Królewnę, bo chciał, aby oddała mu koronę.

Pan KremówkaEdytuj

Pan Kremówka i Królewna Balonowa byli kiedyś parą.

Królewna DiamentEdytuj

Królewna Balonowa i Królewna Diament to prawdopodobnie przyjaciółki, ponieważ ich zdjęcia wiszą w Pałacu w Słodkim Królestwie. Królewna Diament pojawia się na wielu imprezach organizowanych przez Bonnibel.

Ogniowa KrólewnaEdytuj

Królewna Balonowa uważała KO za wielkie zagrożenie dla Ooo, więc dla tego była przeciwna związku Finna i Phoebe. Zaprzyjaźniły się w odcinku Ochłodzenie.

Wygląd Edytuj

Balonowa ma długie niemal do ziemi, różowe włosy zrobione z gumy balonowej. Najczęściej nosi na sobie różową suknię i złotą koronę wysadzaną niebieskim kamieniem szlachetnym. Jej twarz jest wyraźnie różowa, stapia się z włosami i sukienką. Jest cała z gumy balonowej.

OsobowośćEdytuj

Włada całym Słodkim Królestwem. Jest bardzo dobrą władczynią − potrafi być wyrozumiała, wrażliwa na problemy poddanych oraz cierpliwa. Tak bardzo kocha swoich poddanych, że w odcinku Panika na Śpiącym Przyjęciu postanawia ożywić tych, którzy zmarli. Ma bzika na punkcie techniki. Nie lubi Orzechowego Księcia, ponieważ podkradał jej pudding, z powodu rzadkiej choroby zwanej "niedoborem puddingu". Myślała też, że ją oszpecił, jednak zrobił to Finn, ale nie przyznał się, ponieważ bał się, że straci przyjaźń KB. W odcinku Śmiertelny Upadek przeżyła śmierć kliniczną, co zmieniło jej postrzeganie świata.

Umiejętności Edytuj

Królewna Balonowa bardzo dobrze zna się na nauce, między innymi na fizyce czy chemii. Jest wynalazcą (wynalazła Wodne Fajerwerki). Uwielbia technikę i konstruuje takie rzeczy jak rakiety. Hoduje żółwie oraz szczura − jej podopieczny nazywa się Nauka. Zna język niemiecki. Bonnibel należy także do chóru gwiżdżącego. Potrafi także latać na swoich ptakach i stworzyła kiedyś najwspanialszą kanapkę. Może wystrzeliwać cukierki z swoich dłoni.

Występowanie w odcinkach Edytuj

Piosenki Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Przeżyła śmierć kliniczną.
  • Zbiera podatki od Finna i Jake'a.
  • By wywołać ponowny proces dorastania, w odcinku Zbyt młoda przytula i całuje Finna.
  • Jej kolczyki, korona i amulet chronią ją przez zaklęciami Króla Złego.
  • Ma bardzo wysokie IQ, potrafi chociażby stworzyć serce lub istotę żyjącą (np. Cytryndor).
  • Uwielbia spaghetti.
  • Ma szybkiego ptaka o imieniu Dranem.
  • W komiksie Marceline and Scream Queens była menadżerem zespołu Marceliny.
  • W wielu odcinkach nosi inne stroje lub fryzury.
  • Zna język niemiecki (w niemieckiej wersji PnP język niemiecki zastępuje język turecki).
  • Jest drugą, a nie pierwszą najczęściej uprowadzaną królewną przez Lodowego Króla. Pierwszą jest Królewna Malinka.
  • Ma dużo cech podobnych do Małgosi ze Zwyczajnego Serialu, np. obie są bardzo inteligentne.
  • Lubi zapach koszulki, którą dostała od Marceliny.
  • W swoim pokoju ma obrazek z Finnem (odcinek Książę).
  • Oddała koszulkę od Marceliny wiedźmie Mai, żeby zdobyć dla niej Hambo.
  • Jake uważa, że jest zazdrosna o związek Finna z Królewną Ognia.
  • W odcinku Skarbiec odzyskała amulet, który ożywił Strażników Królewskiej Obietnicy. W tym odcinku Strażnicy mówili do niej mamo.
  • Wyglądała na zawstydzoną, gdy Finn dowiedział się, że ma więcej niż 19 lat.
  • W swojej wizji w odcinku Śmiertelne zło widziała Króla Złego.
  • Ma szczura Naukę, który umie robić antidotum dla zombie.
  • W odcinku Śmiertelny upadek Król Zły zawładnął ciałem Królewny.
  • W odcinku "Goliad" na jej fartuchu siedzi taki sam naukowy pasożyt jak na fartuchu Dr. Królewny.
  • Według niej magia to nauka.
  • W odcinku Śmiertelne zło powiedziała Finnowi, że jej na nim zależy.
  • Olivia Olson, aktorka podkładająca głos pod Marcelinę powiedziała, że Królowa Wampirów i Królewna Balonowa były naprawdę parą. Uprzedziła też, że ze względu na to, że w niektórych krajach, gdzie serial jest emitowany, związki homoseksualne są nielegalne, nie ma szans na zobaczenie ich romantycznych scen na ekranie.
  • W odcinku Panna Jednorożek i Coś zrobiła Lodowemu Królowi nowe serce ze ścięgien Ricardia, toffi i marakasów.
  • Powiedziała Marcelinie, że koszulka, którą od niej dostała, wiele dla niej znaczy. Udowadnia to, że są ze sobą zżyte.
  • W odcinku "Co drzemie w silniku?" była uwięziona w ściekach przez jaszczury.
  • Ma kota o imieniu Timmy.
  • W odcinku Tylko dla czarodziejów przecięła przepaskę Abraka-Daniela.
  • Od odcinka Gorące Przeznaczenie nie jest już Władcą słodkiego królestwa, ponieważ przegrała wybory z Królem Ooo. Wróciła do władzy w ostatnim odcinku miniseri Marcelina: Prawdziwa Historia, Mroczna Chmura.
  • Ma brata Neddy'ego.
  • Może dowolnie zmieniać swój wiek poprzez zmniejszanie lub zwiększanie ilości jej cukierkowej biomasy
  • Ma najwięcej różnych stroi ze wszystkich postaci z serialu
  • Maniek jest jej Ciotką Lolly
  • Misa Ponczu to jej Wujek
  • Chrupcio w rzeczywistości jest jej Kuzynem Chicle 

Galeria Edytuj

KB 1 Var8 KB 3
Więcej obrazów związanych z tą postacią znajdziesz tutaj: Królewna Balonowa/Galeria.