Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Księgowidło (przedmiot)

1425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Księgowidło
200px-Enchiridion.png
Nazwa Księgowidło\Enchiridion
Twórca/Pochodzenie Twórca Nieznany
Typ Magiczna Księga
Posiadacz Szymon Petrikov (Dawniej)
Finn (Dawniej)
Król Zły (Dawniej)
Pokazane w odcinku/odcinkach Księgowidło (Odcinek)
Eksmisja
Mój sposób
Naśladowca
Król Zły
Crossover

Księgowidło to starożytna księga z opisami potworów i poradnikami dla bohaterów.

Historia

Przed wojną

182px-Simon enchiridion .png

Szymon Petrikov z Księgowidłem.

Księgowidło zostało odnalezione w Grecji, przez archeologa Szymona Petrikova. Dowiadujemy się tego w odcinku Pamiętam Cię, ponieważ jest to opisane na wycinku z gazety. Szymon po odnalezieniu księgi wysłał ją do muzeum.

W Porze na Przygodę

Po raz pierwszy pojawia się w odcinku Księgowidło gdzie Finn przechodzi przez kilka prób by je zdobyć. Pierwsza rzecz jaką w nim przeczytał to piąty rozdział pod tytułem "Jak pocałować królewnę"
180px-Enchiridion chapter five.png

Rozdział piąty

.

Finn zachował Księgowidło. Pojawiło się one kolejny raz w odcinku Eksmisja, w którym Finn rzuca nim w robaka który był na jego łóżku. W odcinku Mój sposób Finn czyta w nim o łzach Cyklopa. W odcinku Naśladowca Finn daje Księgowidło niedźwiedziowi by nauczyć go jak być herosem. Okazuje się jednak, że niedźwiedź zdobył tą księgę by dać ją Ślimakowi który był opętany przez Króla Złego. W odcinku Król Zły okazuje się że księga ma magiczne możliwości. Jedną z nich jest możliwość otworzenia portalu do innych wymiarów. Żeby to zrobić, trzeba umieścić w księgowidle kilka magicznych kryształów. Ostatecznie, księgowidło zostało zniszczone przez Finn'a w tym samym odcinkiem.

Jednak że to nie był całkowity koniec tej księgi. W alternatywnym wymiarze, istniał taki egzemplarz. W odcinku Crossover, Lodowy Finn na polecenie Króla Złego odnajduje tę książkę i stawia ją na piedestale w lodowej twierdzy. Gdy Zły aktywował księgę, otworzyła portal do wszystkich wszechświatów. Lodowy Finn przejrzał plany swego dawnego sojusznika, wyjął główny klejnot z książki. Księga spadała na ziemie, a portal został zamknięty.

180px-Cyclops page.jpg

Dziesiąty rozdział w księgowidle

Ciekawostka

  • Enchiridion po łacinie znaczy podręcznik.
  • W 4 sezonie w Polskim Dubbingu bohaterowie mówią na Księgowidło "Enchiridion", czyli tak jak w wersji angielskiej.
  • Księgowidło może otworzyć portal dzięki diamentom z koron królewien (klejnotom władzy) można to zobaczyć w odcinku Król Zły. Portal prowadzi do Pokoju Czasu, gdzie znajduje się Prismo.
  • W odcinku Naśladowca, Finn daje księgowidło Niedźwiedziowi, a ten przekazuje je ślimakowi. W odcinku Król Zły Finn ma proroczy sen, w którym występuje ten sam niedźwiedź.
  • Pojawia się w historii Lodowego Króla, gdyż ma ją Dr.Książę.
  • Mimo, że pochodzi z czasów przed Wielką Wojną Grzybów są w nim informacje między innymi o Cyklopach i całowaniu królewien.

Więcej w Fandom

Losowa wiki