Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Lodowy Król

1423strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Ten artykuł był artykułem miesiąca.
Lodowy Król
Lodowy Król
200px-Ice King.png
Lodowy król
Imię Szymon Petrikov
Płeć Mężczyzna
Wiek 1043 lata
Rasa Czarodziej
Człowiek (dawniej)
Zajęcia/praca: Król
Rodzina BRCR (syn, robot)

Królewna Potwór (żona)
Betty (była narzeczona)
Jake (była żona)

Dubbing polski Wojciech Paszkowski
Debiut Więźniowie Miłości
Następna postać Królewna Balonowa
Status Żywy

Lodowy Król (ang. Ice King) to władca Lodowego Królestwa, uzbrojony w magiczną koronę i lodowe serce. Dawniej miał jeden cel - dobyć żonę wszelkimi środkami, z biegiem czasu jednak go porzucił. Kiedyś był normalnym, "oliwkowoskórym", ciemnowłosym człowiekiem noszącym okulary. Nazywał się Simon Petrikov i studiował archeologię (prawdopodobnie). Odkąd przyjaźni się z Finnem i Jakiem nie porywa już królewien.

Obecnie ma niebieskie ciało oraz długi spiczasty nos. Jego szata nadaje mu wygląd tęgiego mężczyzny, jest on dość gruby szczupły. Na głowie nosi złotą, dużą koronę wysadzaną trzema czerwonymi rubinami, spod której widać białe włosy i brodę. Jeszcze przed WWG był człowiekiem o brązowych włosach.

Relacje

Mimo tego, że Finn i Jake często niszczyli jego plany porwania królewny lub wyzwalali je z jego rąk to bardzo ich lubi. Czasem widać go nawet z wisiorkiem, który ma w środku zdjęcie Finna i Jake'a. Ciągle próbuje się z nimi zaprzyjaźnić, lecz niespecjalnie mu to wychodzi. Twierdzi, że są z wyższej ligi.

Gienio wydaje się być ulubieńcem Lodowego Króla. Wie o nim bardzo dużo, zawsze przebywa razem z nim w zamku oraz traktuje go lepiej niż inne pingwiny, chociaż czasami Królowi zdarzy się coś wyrządzić, np. zostawić go na odpływającej krze. Nie jest świadomy tego że Gienio jest kosmicznym tyranem, Orgalorgiem.

Jest to jego ulubiona królewna.

Jako Szymon Petrikov opiekował się nią po Wielkiej Wojnie Grzybów. Marcelina to zdarzenie pamięta doskonale, ale on nie.

W odcinku Szymon i Marcysia dowiadujemy się szczegółów o opiece Simona nad Marceliną. Kilkakrotnie nakładał koronę, przez co częściowo stracił pamięć, ponieważ pod koniec odcinka nazwał Marcelinę Gunther (Gienio). Mimo jego starań, dziewczynka zachorowała przez śnieg, który tworzył nosząc koronę, przez co za wszelką cenę chciał zdobyć dla niej rosół. Dbał także o jej dobre wychowanie. Kiedy chciał krzyczeć nawet O matko! kazał jej zatykać uszy. Mimo to, sam robił tak jak według niego się nie powinno, np. rozbijając okno krzesłem tłumaczył Marcelinie, że wandalizm jest zły.

Poznał go w odcinku Nocowanko. Bardzo się polubili i stali się bardzo dobrymi przyjaciółmi. Wyruszają razem w podróż w Dzięki ci za jabłka Giuseppe.

  • Inni czarodzieje

Lodowy Król ma mieszane stosunki z innymi czarodziejami. W odcinku Królestwo Gieniów widać, że czarodzieje z tajnego zgromadzenia go nie lubią. W odcinku Dzięki ci za jabłka Giuseppe wyjeżdża z innymi czarodziejami w trasę, więc można wywnioskować, że niektórzy jednak go lubią.

Umiejętności

Simon.jpg

Alternatywny Szymon Petrikov w odcinku "Człowiek Finn"

Posiada bardzo dużo umiejętności. Najważniejsza jest moc, która daje mu korona. Dzięki niej potrafi zamrażać wszystko co zobaczy, bądź rzucać lodowymi błyskawicami. Potrafi również latać dzięki swojej brodzie, stanowiącej małe skrzydła. Umie też grać na wielu instrumentach, a najbardziej na perkusji i klawiaturze. W jednym z odcinków widać, że interesuje się sztuką ninja. Ma wiele broni stworzonych z lodu, którymi umie władać.

Lodowy Król dawniej

Betty.png

Szymon i Betty

Dawniej był normalnym człowiekiem, nazywał się Szymon Petrikov. Miał narzeczoną o imieniu Betty, którą nazywał swoją "królewną" i to dlatego teraz porywa królewny. Jego narzeczona po zerwaniu z nim została przeniesiona do Krainy Ooo przez Finna i Jake'a . Po zakupie korony w Północnej Skandynawii, ciało Szymona zmieniło kolor na niebieski, a oczy i włosy na biały. Jego nos zrobił się długi i wraz z zębami spiczasty. Temperatura jego ciała spadła do nienaturalnej temperatury 30 stopni. Zaczęła mu rosnąć długa broda. Wokół jego domu nastała wieczna i mroźna zima. Pingwiny, które przeżyły wojnę, stały się jego podwładnymi.

Przemiana w Lodowego Króla

Pierwsza faza przemiany

Włosy Szymona zaczynają robić się jaśniejsze i idą w górę. Na jego twarzy pojawiają się małe włoski.

Druga faza przemiany

Jego włosy są już całkowicie białe. Urosły mu też białe wąsiki.

Trzecia faza przemiany

Jego włosy są bardzo długie. Ma także brodę. Kolor jego włosów jest bielszy.

Czwarta faza przemiany

W tej fazie opiekował się Marceliną. Jego broda i włosy są lekko szarsze, co więcej, gdy zakładał koronę, coraz bardziej przybierał wygląd jak w piątej fazie. Wtedy też zapominał, kim jest Marcelina.
Screenshot 2014-09-26-22-47-11.jpeg

Lodowy Król przygnieciony bombą

Piąta faza przemiany

W tej fazie zrzucił okulary. Jego broda i włosy powrotem są białe. Potem całkowicie stracił zmysły.

Przebieranki

Nice King.png

Fajny Król

Lodowy Król często się przebierał. Raz przebrał się za Fajnego Króla, goląc brodę w nadziei, że poślubi jakąś królewnę. Był też przebrany za konia, ponieważ chciał szpiegować Finn'a i Jake'a. Przebrał się też za Finna. 

Ciekawostki

  • Nieświadomie poślubił Jake'a, jednak zostało to szybko unieważnione.
  • Posiada komputer, na którym gra w gry video i robi rysunki przedstawiające go z królewnami.
  • Potrafi zasnąć z otwartymi oczami.
  • Jest o 40 lat starszy od Marceliny.
  • W odcinku Wierność królowi dowiadujemy się, że chce rządzić światem.
  • Od odcinka Panna Jednorożek i Coś ma nowe serce, zrobione przez Królewnę
    Horse.png

    Lodowy Król jako koń

    Balonową z tkanek Ricardio, toffi i marakasów.
  • Jest wielbicielem ninja, ma w swoim domu tajny pokój z gadżetami ninja i książką lodżitsu.
    180px-Young Ice King without crown.png

    Szymon Petrikov

  • Gdy ktoś do niego mówi Szymon, on zazwyczaj odpowiada "Słu-cham?".
  • Jeden z brylantów w jego koronie chroni go przed Królem Złym i jego mocami kontroli umysłu.
  • Niekiedy ma przy sobie złoty medalik z zdjęciem Finna i Jake'a w środku.
  • Robi czarno-białe zdjęcia różnym częściom ciała swoich pingwinów.
  • Trzyma w domu peruki Królewny Balonowej, Marceliny i kopie swojej brody.
  • Prowadził wideo pamiętnik.
  • Jest przekonany, że sam zrobił swoją koronę przy pomocy czarów, które ukradł, lecz tak naprawdę kupił ją od marynarza za czasów, gdy nie był jeszcze Lodowym Królem.
  • W początkowych fazach przemiany Szymona Petrikova w Lodowego Króla, widać, że przy silniejszych emocjach rozpętywał burze śnieżne (odcinek Sekretne taśmy).
  • Nie pamięta wydarzeń z przeszłości, ponieważ wymazała mu je korona.
  • Kosmiczna Sowa uważa, że jest socjopatą.
  • Jego największy sekretem jest to, że nosił kiedyś okulary.
  • Mówi o sobie, że jest "skomplikowany".
  • Widzi duchy, które są w zaświatach. Tak właśnie zobaczył Finna w odcinku Spacer w zaświatach.
  • Rzadko widuje się go bez korony. Bez niej jest bezsilny, to ona daje mu kontrolę nad
    640px-IKBUTTYAY.jpg

    Tatuaż pingwina na tyłku Lodowego Króla

    różnymi formami lodu i śniegu. Między innymi może dzięki niej rzucać lodowymi piorunami, tworzyć żyjące lodowe stwory, zamrażać swoich przeciwników i przywoływać zimową pogodę.
  • Uwielbia napełniać swoją wannę mlekiem i siedzieć w niej, jakby był magicznym aniołem.
  • Lodowy Król ma wytatuowanego pingwina na pośladku.
  • Uważa, że wymyślony przez Marcelinę Marshall Lee jest beznadziejny. To samo twierdzi o jej opowieści (Mały Łobuziak).
  • Wierzy, że Fionna i Cake naprawdę istnieją. Ma nawet jaskinię wypełnioną książkami o nich i ich posążki.
  • Umie mówić po pingwiniemu.
  • Najprawdopodobniej zakochał się we Fionnie.
  • Kocha piosenki Marceliny.
  • Kiedy Cytryndor zapytał go jak smakuje. odpowiedział, że samotnie.
  • W odcinku Szymon i Marcysia miał 47 lat.
  • Według niego najlepszym lekarstwem na gorączkę jest rosół.
  • W pewnym sensie jest świadomy posiadania "trudnej przeszłości", w odcinku Pamiętam cię stwierdza, że taką posiada.
  • W odcinku Komnata Mrożonych Ostrzy, gdy zdjął koronę, powiedział Dr. Królewnie, że jest wdowcem. Gdy ta jednak spytała go o przyczynę śmierci żony, ponownie założył koronę i nie wiedział, o co jej chodzi.
    IK.jpg

    Król bez brody.

  • W odcinku Pamiętam cię mówi, że pracuje nad brzuszkiem. Od tego odcinka znacznie przytył i jest otyły.
  • W odcinku Wierność królowi po zgoleniu brody, jego czaszka ma zupełnie inny kształt niż czaszka zwyczajnego Szymona Petrikova.
  • Po zgoleniu brody, Lodowy Król utracił moc latania.
  • Czasami śpi na dachu domu Finna i Jake'a.
  • W odcinku Ricardio - Człowiek Serce pocałował tyłek Jake'a.
  • W Loch TajemnicCytryndor uderzył mieczem Lodowego Króla. Królowi nic się nie stało, ale do końca odcinka nie miał brody.
  • W tym samym odcinku nie pamiętał, że BRCR to jego syn.
  • Jego nazwisko może sugerować, że jest Rosjaninem.
  • Wie o Finnie i Jake'u mnóstwo intymnych rzeczy, choć oni mu ich nie powiedzieli.
  • W odcinku Pięć następnych opowieści miał pięć palców.
  • Prawdopodobnie grał na perkusji jeszcze jako Szymon Petrikov, gdyż w odcinku Szymon i Marcysia miał w plecaku pałeczki. 
    Tumblr mk1vpeT9iO1qjqudvo1 1280.jpg
  • W odcinku Ziemia i Woda wprowadził się do Finna i Jake'a (nie widać go w kolejnych odcinkach).
  • Korona "obiecała" mu, że ocali go przed wojną. Była to prawda, lecz w skutek tej obietnicy, Simon został obłąkany.
  • Jak człowiek miał znacznie silniejszą wolę od Finna, którego korona opętała w ciągu kilku minut, lecz z Simonem miała większe trudności. Może być to również spowodowane tym, że Finn przyjął otwarcie możliwości korony, a Simon się z nimi walczył.
  • W odcinku Betty na krótki czas znowu staje się Szymonem.
  • W odcinku Nocowanko, Finn powiedział na niego Szymon, ale on się tym w ogóle nie przejął, pewnie dlatego, że nie pamięta siebie jako człowieka.
  • Większość z jego lodowych potworów jest bardzo słabych.
  • W odcinku Ukryte taśmy, kiedy BMO przyspieszył klip 3x dowiadujemy się, że Lodowy Król utknął kiedyś w toalecie z wiewiórką.
  • Jest czarodziejem, ale w odcinku Bitwa czarodziejów używa broni do walki wręcz.
  • Odkąd przyjaźni się z Finnem nie porywa już królewien.
  • W odcinku Przyjaciele na zawsze dowiadujemy się, że posiada różowy sweter z wizerunkiem Królewny Balonowej.
  • Pojawia sie przez chwilę w jednym z odcinków Zwyczajnego Serialu
    IceKing RS2.png

    W zwyczajnym serialu

Więcej w Fandom

Losowa wiki