Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Miętówka

1424strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Ten artykuł był artykułem miesiąca.
Miętówka
Peppermint Butler.png
Imię: Miętówka
Płeć Mężczyzna
Wiek: Nieznany
Rasa: Słodyczanin
Zajęcia/Praca: Lokaj
Rodzina: Nieznana

Miętówka (ang. Peppermint Butler) to lokaj Królewny Balonowej.

Wygląd

Jest ubrany tak jak każdy lokaj. Nosi ciemno-niebieski frak z czerwoną muszką. Ma także czerwone buty i czerwone rękawiczki. Jest jedną z niewielu postaci, które nie mają czarnych oczu. Jego głowa jest w biało-czerwone paski.

Osobowość

Miętówka wydaje się szczęśliwym, beztroskim kolesiem. Jest dobrym pracownikiem, który pomaga Królewnie Balonowej w jej królestwie jako strażnik lub kucharz. Mimo iż jest dorosły, często jest dziecinny. Jest także łatwowierny. Prawdopodobnie ma ciemną przeszłość, ponieważ jest najlepszym przyjacielem Śmierci. Uratował Finna i Jake'a od kłótni z Królewną Balonową spowodowanej śmiercią jej kwiatka, jednak zażądał za to ich ciał, które chciał zabrać, gdy oni będą spać. W odcinku Oczy dowiadujemy się, że miał sprzeczki z jednym z Goblinów. Myślał, że go zabił, jednak Finn i Jake później tłumaczą, że Goblin był martwy już wcześniej.

Umiejętności

Miętówka posiada moce nawiązujące do Świata Zmarłych. Jak dokładnie te moce wyglądają nie wiadomo, jednak potrafi on wejść do Świata Zmarłych i nauczyć tego śmiertelników. Wie także wiele rzeczy o tym świecie, na przykład to, że nie wolno pić wody, która powoduje utratę pamięci. W jakiś sposób rozpoznał Króla Złego w ciele Królewny Balonowej (odcinek Śmiertelny upadek). Zaczął wtedy syczeć jak kot. Miętówka zna wiele tajemnic. Wie np. jak dojść z pałacu Bonnibel do Domu na Drzewie pod ziemią. Potrafi zmieniać innych w hybrydy demonów, lub uformować się w postać z zbroją i ognistym mieczem. Potrafi się komunikować z Nocosferą.

Role w odcinkach

W tym odcinku pomaga Finn'owi i Jake'owi przejść do świata zmarłych. W zamian chcę przejąć ich ciała, jednak jak na razie ich nie wziął.

W tym odcinku gdy Finn i Jake chcą się dowiedzieć o aurze Miętówki, on odpowiada że nie ma nic ciekawego, oraz odchodzi.

W tym odcinku szuka męża dla Królewny Balonowej. Znajduję Braco, który idzie z nią na randkę, jednak nic nie wypala. W tym odcinku po raz pierwszy widzimy jak używa Czarnej Magii.

W tym odcinku walczy z Mistrzem Pokoju. Dowiadujemy się, że potrafi zamieniać istoty w kreatury, oraz na chwile przejmować nowe ciało.

W tej serii Miętówka czynnie pomaga bohaterom w walce z wampirami. Zapisuje on w książce poznanych krwiopijców, a później sam Król Wampirów daje mu swój autograf. W odcinku Mroczna Chmura rozsypał się na kawałki ale został poskładany, przez Królewnę Balonową.

Opętany cynamonek.jpg

Opętany Cynamonek

Ciekawostki

  • Miętówka zna Śmierć i Hunsona Abadeera, z którym gra czasem w golfa.
  • Miętówka pojawił się w śnie Finna w odcinku Król Robak, gdzie powiedział on Finnowi, że jest uwięziony w śnie i musi zniszczyć Króla Robaka.
  • W odcinku Skarbiec nie umiał chodzić i mówić.
    Mały miętówka.png

    Mały Mietówka w odcinku The Vault

  • W odcinku Zalotnik uderzył Balonową.
  • W tym samym odcinku sprawił, że Cynamonek został opętany przez demona Ogdoad.
  • Potrafi odprawiać magiczne rytuały i przenosić śmiertelników do świata umarłych.
  • Kiedy w odcinku Stworzyłaś Mnie , podłączony do ustrojstwa Królewny Finn chciał zobaczyć aurę Miętówki, ten powiedział, że nie zobaczy nic ciekawego i prawdopodobnie chciał uciec, co oznacza, że może coś ukrywać.
  • Słowa, które wypowiada lokaj Miętówka w odcinku "Nemesis", podczas przemieniania się i próby ataku na Peace Mastera, to mantry używane przez wyznawców indyjskiej religii - Sikhizmu. Takie mantry mają zapewnić ochronę wypowiadającemu.
  • Miętówka, w takich aspektach jak np. konszachty z ciemnymi mocami, wykazuje podobieństwo do Sebastiana Michaelisa, lokaja z serii anime i mangi "Kuroshitsuji".

Galeria

Więcej w Fandom

Losowa wiki