FANDOM

Panika na Śpiącym Przyjęciu” to pierwszy odcinek serialu Pora na Przygodę.

Streszczenie 

Eksperyment Królewny Balonowej, który polegał na stworzeniu surowicy detrupicielskiej, nie udał się. Surowica zamienia zmarłych w zombie. Finn został wybrany, by chronił Słodyczan przed zombie, dopóki królewna nie stworzy antidotum.

Fabuła

Eksperyment Królewny z surowicą

Odcinek rozpoczyna się na cmentarzu Słodkiego Królestwa, gdzie Królewna Balonowa i Finn pracują nad stworzeniem Surowicy Detrupicielskiej, która działa jako antidotum dla nieżyjących Słodyczan. Królewna decyduje się ożywić Pana Kremówkę - swojego byłego chłopaka, jednak ów Kremówka pod wpływem mikstury nie wygląda na uleczonego. Wręcz przeciwnie – zmienia się w zombie, a w pewnym momencie wskakuje do kolby z niegotową Surowicą i rozbryzguje substancję po grobach Słodyczan, zmieniając ich w zombie pragnących zjeść Słodkie Królestwo. Finn nie rozumie powagi sytuacji oraz nie jest świadomy faktu, że mieszkańcy zrobieni są z cukru i mogą zostać zjedzeni. Królewna informuje chłopaka, aby pobiegł za nią w celu zebrania wszystkich osób w pałacu.

Królewna o Słodyczanach

Gdy docierają do Słodkiego Królestwa, Finn i Królewna rozdzielają się - dziewczyna wzywa Słodyczan, aby zebrali się w głównym holu, a Finn naprowadza ich w stronę drzwi wejściowych. Balonowa oznajmia mieszkańcom w holu, iż zostaje zorganizowane dla nich „śpiące przyjęcie” (w celu odwrócenia uwagi od nadchodzących zombie), wyjawia również Finnowi ciekawostkę o Słodyczanach - gdy w jakiś sposób dowiedzą się o zombie, eksplodują z poczucia strachu. Tymczasem jeden ze Słodyczan, Skrobek, przychodzi na cmentarz z nadzieją, iż znajdzie Królewnę Balonową. Chce dać jej łopatę, która mogłaby przydać się jej do grzebania. Niestety eksploduje, gdy zauważa jednego z zombie. Królewna, uznając sprawę za bardzo ważną, przekonuje Finnaa do złożenia Królewskiej Obietnicy, a następnie zostawia go ze wskazówkami, jak odciągnąć uwagę mieszkańców od zombie. Sama w tym czasie dopracowuje przepis na surowicę.  

Scenariusz

Panika na Śpiącym Przyjęciu Scenariusz

Bohaterowie

Główni bohaterowie

Bohaterowie drugoplanowi

Miejsca

Ślimak

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy odcinek, w którym Panna Jednorożek mówi po koreańsku - zamiast języka ptasiego, jakim posługiwała się w odcinku pilotażowym.
  • Podczas premiery w USA, odcinek obejrzało 2,5 miliona ludzi. 
  • Gdy Finn mówi, że rozwiesza piniaty, w momencie gdy do środka wdzierają się zombie, na krótką chwilę widać w oknie nieumarłego wyglądającego jak Finn.
  • Królewna Balonowa posiada w laboratorium mniejszą kopię Balonowego Strażnika.
  • Jake mówi, że nie może jeść czekolady i kremówki, gdyż prawdopodobnie może ją zabić, ale w innych odcinkach sam temu zaprzecza.
  • Technicznie jest to pierwsze wystąpienie Finn'a, jako iż główny bohater w odcinku pilotażowym zwał się Człowiek Pen.

Nawiązania do odcinków

Nawiązania do kultury

  • Występujące w odcinku gry (Prawda lub wyzwanie, Siedem minut w niebie) są popularnymi imprezowymi grami odgrywanymi do dziś.

Galeria