Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Pora na Przygodę

1425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pora na Przygodę!
Logo.png
Oryginalny tytuł Adventure Time!
Premiera 5 kwietnia 2010 EarthIcon.png

28 stycznia 2011 FlagaPolski.png

Postacie główne Finn i Jake
Kraj produkcji USA
Język Polski
Liczba sezonów 7
Liczba odcinków 236
Czas trwania odcinka ok. 11 minut

Pora na przygodę! (ang. Adventure Time) – amerykański serial animowany stworzony przez Pendletona Warda. Kreskówka bazuje na filmie krótkometrażowym na festiwalu "Random! Cartoons", który wygrał nagrodę Annie, za najlepszy krótkometrażowy film animowany. Kreskówka opowiada o 12-letnim chłopcu, o imieniu Finn i magicznym psie, o imieniu Jake, którzy przeżywają różne dziwaczne przygody w Krainie Ooo.

Historia

Na blogu Fredatora, Pora na przygodę! miało pierwotnie być emitowane na Nickelodeonie, jak większość seriali Fredatora. Pendleton Ward (z pomocą Patricka McHale oraz Adama Muto) postanowili wyemitować w Cartoon Network, gdzie pokazali wczesną wersję "Księgowidła", tam też pokazali siedmiominutową prezentację. Cartoon Network dało w 2008 zielone światło na dopuszczenia serialu do emisji, gdzie pierwotną datę emisji były Święta Bożego Narodzenia 2009, jednak przestawiono ją na 2010. Obecnie serial jest wyświetlany nadal na Cartoon Network, lecz nieco ocenzurowany w niektórych państwach.

Nagrody

  • 2013r. Golden Reel Awards (Nagrody Złotej Rolki Filmowej) - główna nagroda w kategorii "Efekty dźwiękowe, foley, dialogi i dubbing animacji telewizyjnej" za odcinek "Karciane Wojny" (Card Wars).

Golden Reel Awards przyznawane są przez Motion Picture Sound Editors od 1988 roku osobom zaangażowanym w edycję dźwięku w produkcjach animowanych.

  • 2013r. British Academy Children's Awards (Nagrody Dziecięce Akademii Brytyjskiej) - pierwsze miejsce w kategorii międzynarodowej.

Nagrody Dziecięce Brytyjskiej Akademii to nagrody dziecięce BAFTA dla osób ze świata mediów audiowizualnych, kierujących oferty do najmłodszych odbiorców, wręczane od 1969. Z czasem rozrosły się z 2 do 19 kategorii, co doprowadziło do powstania odrębnej ceremonii, odbywającej się pod koniec listopada. 

  • 2014r. Annie Awards (Nagrody Annie) - pierwsze miejsce w kategorii "Najlepsza animowana telewizyjna/radiowa produkcja dla widowni dziecięcej"
  •  2014r. Hall of Game Awards (Nagrody Salonu Gier) pierwsza nagroda w kategorii "Najbardziej wartościowa kreskówka".

        Hall of Game Awards to nagrody przyznawane przez Cartoon Network od 2011 roku.

"Pora na Przygodę" była między innymi wielokrotnie nominowana do nagród Emmy za odcinki "Dwie Najważniejsze Osoby" (My Two Favorite People), "Prosto z Nocosfery" (It Came from the Nightosphere) "Zbyt młoda" (Too Young) i "Szymon i Marcysia" (Simon & Marcy).

Głosy głównych bohaterów

Oryginalne

Polskie

Ciekawostki

  •  Głównymi twórcami ścieżki dźwiękowej do serialu "Pora na Przygodę" są dwaj panowie: Casey James Basichis i Tim Kiefer. Skomponowali między innymi takie perełki:- z odcinka "Komnata Mrożonych Ostrzy".
  •  Z odcinka "Już Jej Niosą Suknię z Welonem" Panowie mają swój własny zespół, który nazywa się "Casey James & the Staypuft Kid". Tworzą ciekawą, niekiedy piękną i radosną, niekiedy bardzo dziwną muzykę określaną jako conceptual pop.
  • W Ameryce serial sklasyfikowano do kategorii TV-PG.
  • Kreskówka ta jest emitowana w godzinach nocnych co oznacza że jest dla starszych dzieci podobnie Zwyczajny serial.

Więcej w Fandom

Losowa wiki