Fandom

Pora na Przygodę! Wiki

Prismo

1424strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Prismo
Prismo.png
Prismo
Imię: Prismo
Płeć: Mężczyzna
Wiek: Kilka milionów lat
Rasa: Cień , sen
Zajęcie/Praca: Spełnianie życzeń
Rodzina: Nieznana
Ten artykuł był artykułem miesiąca.

Prismo to wszechmogący, różowy cień, który po raz pierwszy zostaje wspomniany w odcinku "Król Zły". Główną postacią staje się w odcinkach "Człowiek Finn", "Pies Jake" i "Wake Up". Przebywał w Pokoju Czasu, który znajduje się w samym centrum Multiversu. Booko opisuje go jako "Wszechmogącego". Dowodem na to jest, że każdy przychodząc do Prismo ma jedno życzenie (co tylko zechce). Po wypowiedzeniu życzenia osoba zostaje przetransportowana do jego/jej zmienionej przez życzenie rzeczywistości. 

Życzenia spełnione przez Prismo mają wielką moc, gdyż mogą zupełnie zmienić bieg wydarzeń doprowadzając nawet do zniszczenia świata. Dlatego życzenia trzeba formułować bardzo konkretnie.

Prismo może tworzyć również rzeczy materialne dla siebie i innych. Np. wannę z hydromasażem czy jedzenie jak w odcinku "Pies Jake".

W odcinku "Wake Up" dowiadujemy się, że jest on snem człowieka. Gdy ten się budzi, Król Zły zabija go i Prismo znika.       

Pojawia się ponownie w odcinku "Czy to ty?". Tam jedna z linii czasowych Jake'a zasypia oraz staje się staruszkiem. W skutek tego Prismo ponownie żyje. Pojawia się później w kilku odcinkach 6 sezonu, ale nie odgrywa ważnej roli.

WyglądEdytuj

Prismo wyglądem przypomina cień człowieka, jest on jednak różowy, a jego oko jest jasnoniebieskie. Jest on również postacią dwuwymiarową . 

UmiejętnościEdytuj

Prismo potrafi spełniać dowolne życzenia, nie ma w tym żadnych ograniczeń, ale może spełnić tylko jedno życzenie na osobę. Jednak trzeba dokładnie je wypowiadać jak sam mówił Jake'owi: "...więc powiem ci, że te moje życzenia są spełniane z ironicznymi konsekwencjami..." "Powiedzmy, że życzysz sobie masażu, ale kto ci go zrobi? Obskurny koleś? Niedźwiedź?". Prismo potrafi też robić ogórki i kanapki. Sam zrobił kanapkę Jake'owi oraz dał mu słoik swoich domowych, pysznych ogórków.

RelacjeEdytuj

  • Jake

Prismo bardzo polubił Jake'a, dał mu słoik swoich ogórków, zrobił mu kanapkę, a także powiedział jak wypowiadać poprawnie życzenia. Również beatboxował gdy Jake rapował. Spędził z Jakiem sporo czasu rozmawiając z nim.

  • Kosmiczna Sowa

Kosmiczną Sowę Prismo zna od dawna (prawdopodobnie), razem grają w gry wideo.

CiekawostkiEdytuj

  • Prismo jest przyjacielem Kosmicznej Sowy, grali razem w gry wideo.
  • Spełnił życzenie Króla Złego o zniszczeniu wszelkich żywych istot.
  • Prismo spełnił życzenie Finna, które miało na celu niepowstanie nigdy Króla Złego.
  • Spełnił życzenie Jake'a, które miało zmienić życzenie Króla Złego na bezpieczny powrót Jake'a i Finna do Ooo
  • Robi ogórki domowej roboty.
  • Prismo pod koniec odcinka Pies Jake (Jake the Dog) dał Jake'owi słoik ogórków i napisał list o treści: "Jeśli będziesz miał czasem ochotę się spotkać, zadzwoń. -P"
  • Prismo nie ma dziewczyny, bo jak twierdzi denerwują go pytania "Co dziś zjemy na kolację?", Jake chciał mu ją znaleźć.
  • Aby dostać się do wymiaru, w którym mieszka Prismo trzeba zdobyć wszystkie klejnoty z koron królewien i królów Krainy Ooo, a potem włożyć je do Księgowidła.
  • W pierwszym odcinku szóstego sezonu zginął gdyż humanoid, którego Prismo jest snem został zabity przez Króla Złego.
  • Jest snem starego mężczyzny.
  • Wiemy, że aby dostać się do Prismo należy zdobyć wszystkie klejnoty z koron, ale w odcinku "Wake Up", Jake nacisnął tylko "P" w liście od Prismo.
  • Nie mógł spełnić życzenia Magicznego Gościa o odzyskaniu Margles.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki