FANDOM

O tej walce będą opowiadać przez lata!
―Jake zapowiadając decydującą bitwę.

Razem ze mną w drogę idź to finałowy odcinek serialu Pora na Przygodę!

Streszczenie Edytuj

Wielka Wojna Gumy właśnie się rozpoczęła! Ostateczna walka zadecyduje o losach Krainy Ooo.

Scenariusz Edytuj

W odległej przyszłości, wiele lat po wielkiej wojnie gumy dwóch przyjaciół nazywanych Beth i Shermy odnajdują zardzewiałe stare mechaniczne ramię, które zostało upuszczone przez jednego z Zmodyfikowanych Strażników Królewskiej Obietnicy. Gdy doszli do swego domu który kiedyś należał do Marceliny, Królowej Wampirów, decydują się odwiedzić "Króla Ooo". aby dowiedzieć się o pochodzeniu tajemniczego ramienia. Odwiedzają króla w jego kryjówce na Górze Grańskiej i są witani przez BMO i jego liczne artefakty i pamiątki. Po tym, jak Shermy i Beth przypadkowo rozbili kilka pamiątek, BMO poprosił ich o odejście. Kiedy jednak przedstawiają go z utraconym ramieniem Finna, BMO zgadza się opowiedzieć im historię Wielkiej Wojny Gumy.

W przeszłości, zgodnie z opowiadaniem BMO, Finn i Jake są na misji rozpoznawczej dla KB, gdy zauważają Normalnego Gościa, Betty i Maję unoszących się na latającym dywanie i odprawiających rytuały. Jake rozciąga się do namiotu dowodzenia KB, która obmyśla swoje plany bitewne z sojusznikami - Marceliną, Królewną Ognia, Czarodziejką łowów, Cytryndorem 3, Królewną Grudkowego Kosmosu, Orzechowym Księciem, Cynamonkiem, Starym Generałem Słodyczan i Panną Jednorożek. Finn i Jake mówią im o nagłym pojawieniu się Normalnego Gościa i Betty, przerywa im jeden ze szpiegów Gumbalda nagrywających ich plany. Po tym jak Czarodziejka Łowów obezwładniła szpiega, KB decyduje się natychmiast zaatakować i przygotować klakson wojenny. Zanim to robi Marcelina prosi ją o ponowne rozważenie swej decyzji, ponieważ sama przeszła przez Wielką Wojnę Grzybów, ale KB jest zdecydowana i trzyma się wojennej ścieżki. Czując, że KB nie ma racji w swych zamiarach, Finn postanawia zatrzymać plan, aby powstrzymać konflikt.

Po tym jak KB używa klaksonu wojennego Finn próbuje ją przekonać, by dała Gumbaldowi ostatnią szansę na poddanie się zanim zacznie się walka. KB zgadza się po przypomnieniu sobie o swojej starej przyjaciółce - Shoko. Jako ostatnia szansa powstrzymania wojny, Jake uwolnił zamknięty w butelce koszmarny sok przez co Finn, KB, Gumbald, Jake i Fern zostali przeniesieni do halucynacyjnego snu. Wewnątrz strefy snów, KB i Gumbald nadal są do siebie wrogo nastawieni. KB próbuje zaatakować wuja i Ferna ale przerywa jej śpiewający pies, pozwalając Gumbaldowi uciec. Jake przenosi do swojego snu Jermaine'a a KB pomimo protestów Finna postanawa gonić Gumbalda. Fern przekształca się w pterodaktyla i odlatuje, a Finn podąża za nim w formie motyla.

KB w końcu dogania Gumbalda w paszczy potwora, obaj zaczynają walczyć ze sobą za pomocą gigantycznych szczoteczek do zębów, ale nagle zostają teleportowani do innego snu, w tym samym czasie Jake obsługuje Jermaine'a jako kelner a Finn próbuje przekonać Ferna że wcale nie muszą ze soba walczyć, a krótko po tym obaj spadają na ziemię, Finn mówi Fernowi że są jak "dwie strony tej samej monety" i że mają tych samych wrogów, w tym momencie pojawiają się drzwi przypominające czapkę Finna a Jake z Jermainem przechodzą przez nie, gdy Jake mówi Finnowi że zaraz wróci Fern atakuje Finna wykorzystując jego nieuwagę. W następnej scenie widzimy koszmarną wersję chwili gdy KB pokonała Gumbalda wykorzystując na nim jego własny sok, ale tym razem z odwróconymi rolami, KB zostaje oblana i zmienia się w mniejszą wersje samej siebie.

Jake dalej idzie korytarzem za drzwiami, Jermaine znika, przekształca się w Pannę Jednorożek a tło zamienia się w kosmos, gdy Panna otwiera drzwi Jake widzi małe śpiące Szczeniaki ale po chwili każde z nich zamienia się w demona, dalej Jake zaczyna uciekać lecz kiedy się przewraca widzi Pannę gotującą szczeniaki w garnku, Jake zaczyna płakać a w tym samym momencie jego tyłek ożywa i szuka czegoś - sejfu ze wspomnieniami Finna, gdy Jake także go zauważa jego tyłek pierdzi koszmarnym pierdem. W następnej scenie Gumbald buduje słodkie królestwo od nowa lecz gdy ono zaczyna się roztapiać on zaczyna płakać a mała Bonnie rozśmiesza go. Finn i Fern kontynuują walkę, lecz tym razem pod postacią niedźwiedzi, po chwili czują okropny smród, okazuje się że był to Jake który przybył wraz z sejfem, gdy otwiera go wylatują z niego wspomnienia o dawnych wrogach Finna co uświadamia Fernowi że mają wiele tych samych problemów, gdy wspomnienia znikają otwiera się portal do serca Ferna- miejsca gdzie przez Demona Traw jest przetrzymywany mały Finn, gdy Fern ostatecznie zabija Demona przenoszą się na wyspe gdzie dowiadujemy się że Fern się rozpada po tym jak Demon przestał go kontrolować, po chwili z buzi ryby wychodzi miniaturowa KB i miniaturowy Gumbald, następnie Jake mówi że to wszystko to był sen i wszyscy się obudzili.

Po tym jak cała piątka budzi się ze snu KB przeprasza Gumbalda za to że nie szanuje jego wizji Słodkiego Królestwa. Gumbald fałszywie akceptuje jej przeprosiny i zgadza się zakończyć konflikt, zamierzając ją oblać sokiem, ale potknął się o nogę wystawioną przez Ciocię Lisię i po raz kolejny oblał się swoim własnym sokiem, wracając do formy Misy Ponczu. Ciocia akceptuje porozumienie pokojowe po czym KB ogłasza że odtąd 2 królestwa będą żyć w harmonii, Jednak wszystko zostaje przerwane przez nagłe pojawienie się Normalnego Gościa oraz GOLB'a.

Po zobaczeniu złowrogiej istoty Lodowy Król ma retrospekcję jeszcze sprzed czasów Wielkiej Wojny Grzybów - Szymon i Betty rozmawiają o GOLBie podczas robienia lodów. Szymon stwierdza, że obecność GOLB'a jest odczuwalna w "każdej szczelinie w której czai się chaos". Gdy Betty pyta się Szymona czy chciałby trochę wiśni do lodów on odpowiada że tak przez co Betty rzuca mu słoik, niestety trafiła w głowę przez co Szymon zemdlał i musieli jechać do szpitala karetką. W tym czasie w prawdziwym świecie GOLB uwalnia ze swego języka zieloną energię, która przekształca część armii Gumbalda w ohydnego czteronogiego potwora. Marcelina mówi KB, że bestia musi zostać powstrzymana albo zniszczy całe Ooo. KB rozkazuje jej Balonowej Gwardii by uciekali ale Finn, Jake, Marcelina, Królewna Ognia, Czarodziejka Łowów, KGK, Cytryndor, Panna Jednorożek i Fern zostają by walczyć z GOLBem i bronić Ooo. Strażnicy królewskiej obietnicy próbują powstrzymać potwora ale jeden z nich zostaje zniszczony. Ciocia Lisia próbuje przekonać armię aby walczyli, ale uciekli. Finn, Jake Normalny Gość i Lodowy Król próbują wyrwać Betty z transu, aby mogła pomóc im pozbyć się GOLBA. Pozostały Strażnik królewskiej obietnicy próbuje wraz z C.A.K.E.'iem powstrzymać potwora ale zostaje zmutowany w inną bestie. KB używa swojej mocy żywiołów na bestii, uwalniając stado złych ptasich stworzeń z ust potwora. Które kierują się w stronę GOLB'a gdy stworzenia zbliżają się do bohaterów Jake skacze z latającego dywanu by zebrać w swym brzuchu wszystkie stworzenia po czym wybuchnąć.

Lodowy Król jest w stanie dotrzeć przez trans Betty i obudzić ją śpiewając piosenkę "Oh, Fionna" z jego fanfiction. Zdając sobie sprawę że próbuje ją powstrzymać, Betty staje się zła i wypuszcza emocjonalny ładunek, który niszczy maję i rzuca nią i Lodowego Króla w usta GOLBA. Finn podąża za nimi, ale szczęka GOLBA zamyka się na jego mechanicznym ramieniu przez co już 3 raz traci rękę. Królewna Ognia jest obezwładniona przez zmutowanego Strażnika Królewskiej Obietnicy, przez co Marcelina atakuje go. 2 potwór atakuje Królewnę Balonową i Ferna, i chociaż Fern próbuje chronić KB zostaje odrzucony, pozostawiając Królewnę bezbronną. Istota przygniata KB swą stopą a w odwecie Marcelina uwalnia swoją wampirzą esencję i sama zmienia się w Mroczną Chmurę i masakruje zmutowane stworzenie, zanim spowoduje dalsze szkody. Królewna Balonowa, chroniona przez zbroję, zostaje objęta przez Marcysię. Marcy wyznaje, że nigdy więcej nie chce stracić Bonnie i całują się.

Wewnątrz GOLBA, Lodowy Król, Finn i Betty są trawieni i zamieniani w swoje "pierwotne formy", Lodowy Król wr
Fall of Golb

Upadek GOLB'a

aca do swojej formy sprzed tysiąca lat - Szymona Petrikova, a Betty do normalnego nie-magicznego człowieka. Po tym gdy znowu się zobaczyli obejmują się, gdy pokój w którym się znajdują kurczy się Finn próbuje go rozsunąć lecz nie udaje mu się to. Po pokonaniu sił KB zmutowany gwardzista oraz drugi potwór zrobiony z Zmutowanej armii Gumbalda zaczynają siać spustoszenie w Ooo. Jake powiększając się jak nigdy oraz zmieniając się w swoją niebieską, obcą formę, próbuje ich powstrzymać lecz gdy widzi jak potwory niszczą Domek na Drzewie w którym jest BMO, Jake zaczyna płakać. Gdy BMO z pękniętą szybką podchodzi do niego pocieszył go śpiewając piosenkę, tworzy niewidzialną barierę przez co potwór nie może go zaatakować. Gdy nadlatująca KB wraz z Marceliną zdaje sobie sprawę że esencja GOLBA jest podatna na muzykę prosi innych by także zaczęli śpiewać i pomogli uciec z wnętrza GOLBA Betty, Szymonowi i Finnowi, w międzyczasie Marcelina mówi KB że raczej nie uda się zabić GOLBA muzyką. Gdy Jake zamienia się w gramofon by jeszcze bardziej zwiększyć brzmienie tworzy się dziura w brzuchu GOLBA i Finn proponuje by uciekli przez nią na co Betty odpowiada iż musi zostać w pokoju by użyć mocy korony przeciw GOLBOWI (korona została przywrócona do swej podstawowej formy-spełnia życzenia), gdy Finn oraz Szymon uciekli i Betty została sama zaczyna wypowiadać życzenia- wypowiada życzenie by GOLB przestał istnieć, jednak gdy to nie działa Betty zdając sobie sprawę że zaraz zostanie strawiona przez GOLBA chce tylko, by Szymon był bezpieczny za wszelką cenę. W rezultacie Betty łączy się z GOLBEM. Zdruzgotany decyzją Betty, Szymon woła o nią lecz ona opuszcza planetę przez wykreowany portal, po czym Marcelina pociesza Szymona. Zanim portal się zamknął korona spadła na ziemię już w swojej "pospolitej" formie. Gienio zakłada koronę na co Jake krzyczy by ktoś mu ją ściągnął, bo zaraz zmieni się w olbrzymiego kosmitę, jednak Gienio nie staje się Orgalorgiem tylko przemienia się w Lodową istotę podobną do Lodowego Króla

Gdy Fern zaczyna się rozpadać prosi Finna by posadził go koło Domku Na Drzewie, gdy cała trawa opada zostaje tylko małe nasionko w kształcie Finno-Miecza. Tej samej nocy Jake i Finn posadzili Ferna na miejscu poprzedniego drzewa, przez co wyrasta spore drzewo z Finno mieczem w gałęzi. Następnie odwiedza ich KB i dziękuje Finnowi za to że przekonał ją do zatrzymania wojny i niesłuchania jej rozkazów, dając mu buziaka KB komentuje że Finn staje się coraz wyższy i życzy mu dobrej nocy. W przyszłości Beth i Shermy pytają się BMO co stało się z Finnem i Jake'em na co on odpowiada, że żyli długo i szczęśliwie. Gdy wychodzą przechodzi koło nich Gigantycznych rozmiarów Słodziak z równie dużym Mieczem Nocy, następnie Shermy i Beth idą poszukiwać drzewa Finna i Jake'a, lub tego co z niego zostało.

W przeszłości natomiast Finn i Jake relaksują się wraz z Muzyczną Jamą zastanawiając się nad potęgą muzyki, Jake mówi że muzyka jest naprawdę potężnym narzędziem z czym zgadza się Muzyczna Jama. Następnie pyta się ona Finna i Jake'a czy chcieliby posłuchać jej nowej piosenki na co oni odpowiadają że tak. Podczas gdy Jama śpiewa ukazuje się montaż z przyszłości kilku głównych bohaterów. Ponownie w przyszłości Beth i Shermy znajdują potężne drzewo i wspinają się na nie, po wyciągnięciu Finno Miecza z gałęzi przez Shermy'ego układają się w bardzo znaną pozę wykonywaną przez Finna i Jake'a na końcu Intra serialu.

Postacie Edytuj

Postacie drugoplanowe Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to specjalny, 44 minutowy odcinek kończący cały serial.
    • Trwając ponad 40 minut, jest to najdłuższy odcinek w historii serialu.
  • Tytuł odnosi się do słów piosenki z napisów końcowych.
  • Marcelina pod koniec przybiera formę mrocznej chmury z odc. Mroczna Chmura.
  • W tym odcinku umiera najwięcej postaci

Wideo Edytuj

Galeria Edytuj