FANDOM

Medal.png

Artykuł Miesiąca
Ta strona została wybrana przez społeczność w comiesięcznym głosowaniu i otrzymała miano "Artykułu Miesiąca".

Wielka Wojna Grzybów
242px-AT earth2.jpg
Ziemia po Wielkiej Wojnie.
Nazwa Wielka Wojna Grzybów
Typ Wojna
Uczestnicy Ludzie
Lokacja Ziemia

Wielka Wojna Grzybów to wojna nuklearna, która miała miejsce tysiąc lat przed rozpoczęciem fabuły serialu. Przyczyna wybuchu wojny jest nieznana. Nazwa wojny wzięła się stąd że eksplozje pocisków jądrowych wyglądają jak wielkie grzyby. Ślady po wojnie można zauważyć już w openingu, gdzie na samym początku, pośród sterty różnych śmieci widać wbite w ziemię pociski nuklearne. Patrząc na rozmiar konfliktu i użycie broni atomowej, można stwierdzić że była to III Wojna Światowa. Znanymi osobami, które przeżyły wojnę są Marcelina, Lodowy Król, Patrycja i Hunson Abadeer (ojciec Marceliny), którzy przeżyli dzięki swoim specjalnym mocom. Pierwszy raz o wojnie wspomniało się w odcinku Filmowcy, w którym Jake mówi, że filmy powstały przed Wielką Wojną Grzybów. Z WWG łączy się Księgowidło, co widać w odcinku "Pamiętam Cię" (zdjęcie Szymona Petrikova).

W intro widać trzy ślady po WWG:

  1. Na początku - bomby atomowe i szczątki ludzi
  2. Koło pingwinów - posiniaczona ręka w pniu
  3. Nad Marceliną - widoczna autostrada

Następstwa Edytuj

Gdy wojna się skończyła, świat był całkowicie zdewastowany, a większość wyższych form życia wymarła. Po ludziach zostały tylko szczątki, a miasta były w gruzach. Opuszczone metropolia i rdzewiejące maszyny były teraz stałą częścią krajobrazu. Mimo ogromnego zniszczenia nie którym ludziom udało się przeżyć: Szymon Petrikov (Lodowy Król), Moe (był w swojej fabryce), pokolenie ludzi którzy opuścili Ooo i osiedlili się na wyspach, Zuzie Silniej, Marcelina (Pół demon, Pół człowiek). Pozostałe 7 miliardów ludzi zginęło w czasie wojny.

Jednakże wojna oprócz zniszczeń i śmierci dał początek istocie której nigdy nie było dane powstać. Król Zły, potężny lisz, władca nieumarłych i siewca śmierci. Gdy jedna z bomb spadła, wyłonił się razem z innymi demonami z krateru.

Jakiś czas po wojnie plemię ludzi pod przywództwem Toma dwa Bochne dowiedziało się że nadchodzą poważne zmiany klimatyczne wywołane wojną. Z obawy przed tym wypłynęli gdzieś w ocean i w przyszłości zamieszkali na wyspach.

CiekawostkiEdytuj

  • Bomba która zakończyła wojnę prawdopodobnie uderzyła w metro, tworząc tam źródło mocy Króla Złego.
  • Z odcinka Pierwiastek dowiadujemy się że ludzie z czasów Patrycji używali smartfonów. Patrycja zamroziła się chwile przed wybuchem wojny, oznacza to że konflikt musiał dziać się po 2010 roku, gdyż właśnie wtedy zaczęto produkować pierwsze smartfony.
  • WWG może się odwoływać do gry post-apo, Fallout. W grze tej wystąpiła także wielka wojna nuklearna przez którą ludzka cywilizacja jak i, większość ludzi została zniszczona.
  • W świecie alternatywnym, bomba kończąca wojnę została zatrzymana przez Alternatywnego Szymona Petrikova i jego jeszcze nie obłąkany umysł. Za ten czyn zapłacił życiem.
  • Prawie w każdym odcinku można zauważyć ślady po WWG.
  • Jedyny budynek, który przetrwał WWG to fabryka MO w, której również są ślady po wojnie.
  • WWG to wojna która po części odbywała się w kosmosie. Można to zobaczyć pod koniec pierwszego tomu komiksu. Jednakże jako że jest to komiks nie należy go brać jak część kanonu.
  • Bar
  • Zatopione Miasto( w domu na sofie można zauważyć prawdopodobnie ludzi)
  • Wspomnienia wspomnień
  • Płonące Budynki
  • Bomby atomowe widoczne podczas intra.Przejdź do 1000px-Vlcsnap2010060102h57m35.png
  • Wybuch bomby w alternatywnym świecie.
  • Początek wojny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki