FANDOM

Wujek Gumbald jest wujkiem Królewny Balonowej. Bonnibel stworzyła go osiemset lat temu. Miał być obrońcą, przyjacielem i rodziną dla Królewny.

Wygląd

Wujek jest tej samej karnacji co Królewna Balonowa. Ma gumowo-różową brodę, wąsy i kępę balonowych włosów.

Jest ubrany w jasnobrązową koszulę, którą przeszywają dwa, ciemnobrązowe pasy dekoltowe, z czego prawy ciągnie się przez cały korpus w dolny, lewy róg koszuli. Pojedyncze pasy tego samego koloru są również na końcówkach rękawów.

Spodnie były palisandrowego odcieniu, a obuwie ciemno-kawowego. Później zaczął nosić ciemnofioletowy płaszcz z kołnierzem.

W retrospekcji jednego z Bananowych strażników nosi jasnofioletową szatę z bufiastymi rękawami, buty tego samego koloru oraz długie spodnie w ciemniejszym odcieniu fioletu.

Osobowość

Z początku Gumbald był miłą i pracowitą osobą, a także bardzo ambitną. Po pewnym czasie chciał uniezależnić się od swojej twórczyni i pragnął wykreować własne cukierkowe miasto. Zaczęła w nim rosnąć wrogość do KB i próbował jej się pozbyć. Znienawidził swoją siostrzenicę do tego stopnia, że zmanipulował resztę rodziny przeciwko niej i zmienił Ciocię Lsią i Kuzyna Gumcia w głupiutkie cukierki. Tym czynem pokazał, że jest bardzo chciwą postacią, która nie chce się dzielić władzą z innymi.

Podczas rozmowy z KB mężczyzna powiedział, że on i ona są sobie równi. Dziewczynka stwierdziła, że nie są tacy sami, ponieważ Wujek jest zły.

Historia

Bonnibel wspomina o nim po raz pierwszy w odcinku Zuza Silna, opowiada, że zasadził pole drzew Gumowych niedaleko zamku Królewny.

W odcinku Gorące przeznaczenie, gdy Królewna Balonowa przegrywa wybory opuszcza królestwo wraz z Miętówką. Ich nowym lokum jest stara, zniszczona chatka. KB mówi, że chatkę zbudował jej wujek Gumbald.

Gumbald pojawia się na końcu odcinka Trzy wiadra, zbierając szczątki Fern'a i odchodzi w nieznanym kierunku.

Następnie ujawnia się w epizodzie Dzikie łowy, obserwując walkę Finn i Czarodziejki Łowów przeciwko Grubmo, bestii którą stworzył. Zapowiada zemstę Królewnie.

Gdy BMO oraz Lodowy Król zostają akwizytorami i gubią się w lesie, trafiają do ruin w których Finn walczył z Fernem. Okazuje się, że budynek zajął Gumbald i jego sługa. BMO oferuje Słodyczanowi towary jakie ma na sprzedaż, ale Gumbalda to nie interesuje i przymierza się do zabicia akwizytorów. W ostatniej chwili zmienia zdanie gdy dowiaduje się, że BMO ma na sprzedaż zęby Finna. Kupuje je ze złowieszczym uśmiechem na ustach. Później obserwuje wtargnięcie małych klonów Finna do domku na drzewie i podsumowuje całą walkę mówiąc że atak byłby dużo bardziej owocny gdyby klony były starsze.

W odcinku Balonowa Bonnibel Królewna Balonowa opowiada swoją przeszłość Marcelinie, Finowi i Jake'owi. W retrospekcji jest małą dziewczynką, która podróżuje po krainie Ooo i zbiera różne napotkane przedmioty. Następnie wraca do domu i z resztek gumy tworzy Ciocię Lsie, Kuzyna Gumcia i Wujka Gumbalda. Ich wygląd Bonnibel zaczerpnęła od przypadkowo znalezionego zdjęcia rodzinnego, które przed wybuchem wojny należało do jakiejś ludzkiej familii. Dziewczynka podaje Gumbaldowi kubek z napisem "Najlepszy wujek świata" mówiąc, że to jego ulubiony.

Później Wujek pomaga KB przy plantacji roślin, a kiedy z sadzonek wyrosły drzewa, podlewa je wraz z Gumciem i siostrzenicą, a potem wszystkie ścina wprawiając małą BB w zakłopotanie. Mężczyzna tłumaczył, że drzewa nie staną się gumami i przez to nie będą mogły być częścią jego cukierkowego miasta, więc się ich pozbył.

Późnym wieczorem, królewna przy użyciu karmelowego granatu stwarza ogromne jezioro dla swojego Wujka, aby mógł się nad nim zrelaksować zamiast pracować nad budową własnego miasta. Mężczyźnie to się nie podoba i knuje plan pozbycia się dziewczynki. Rano po śniadaniu wysyła ją na randkę (wbrew jej woli) z jej nowym chłopakiem- Panem Kremówką, którego sam wykreował.

Kiedy KB wraca z randki, widzi jak Gumbald nastawia resztę rodziny przeciwko niej i eliksirem zmienia Ciotkę oraz Gumcia w słodyczan, którzy mieli mu służyć. Królewna szybko interweniuje i używa mikstury Wujka przeciwko niemu, tym samym zmieniając go w Misę ponczu.

Na koniec odcinka Siedemnastka, Gumbald, Ciocia Lisia i Kuzyn Gumcio okazują się tymi którzy kontrolowali mechaniczne
Sev36

Gumbald chcę wyrównać rachunki z Bonnibel

go konia Ferna. Gdy Zielony Rycerz przymierza się do zadania ostatecznego ciosu Finnowi, Gumbald rozkazuje mu by przestał. Gdy Balonowa widzi swojego dawno nie widzianego wuja, ten szyderczo mówi że to rodzinne zjednoczenie. Gumbald zarzuca swojej siostrzenicy to że przez 800 lat trzymała jego i resztę rodzinny w "wiezieniu". Nie zwracając uwagi na tłumaczenie się Bonnibel, Gumbald wyciąga swój pistoleta i celuje w nim w Królewnę. Marcelina staje w obronie Bonni, a przestraszony Gumbald nakazuje odwrót.

Gum27

Rodzinny obiad

Przez następne pięć tygodni, Gumbald budował swoje nowe, wielkie cukierkowe miasto - Gumbaldie. Oprócz rozbudowy infrastruktury, miasto zaczęło się zbroić i szykować wielką armię. Te działania nie mogły umknąć uwadze Bonnibel która również zaczęła przygotowywać swoje królestwo do nadchodzącej, jak się wydawało, nieuniknionej wojny. Do Gumbaldi zawitali Finn i Jake'a którzy przybili porozmawiać z Gumbaldem. Gdy Finn widzi się z władca miasta, ten sądzi że atak wroga się rozpoczął. Ciocia Lisia uspakaja go jednak, mówiąc że chłopcy przybili tylko z nim pozmawiać. Podczas audiencji, Finn próbuje bezowocnie przekonać Gumbalda że Słodkie królestwo nie ma wobec jego miasta złych zamiarów i jak tylko Gumbaldia odstąpi od masowego zbrojenia, nie dojedzie do wojny. Gumbald pozostaje jednak dalej nieugięty i pokazuje Finnowi jego nowe działo; wielkiego robota o nazwie "Cake". Podczas przedstawiania dzieła, liny od windy na której chłopcy rozmawiali z Gumbaldem naglę pęka i wszyscy spadają na dół. W ostatniej chwili, Gumbalda ratuje Finn. Przez ten czyn Wujek zaczyna uważać że może jednak istnieje szansa na koegzystowanie. Gumbald zaprasza Finna i Jake'a na wspólny obiad w rodzinnym gronie. Podczas posiłku, pan Gumbaldi ogłasza że wszystkie zaszłości z Słodkim Królestwem zostają oficjalnie odwołane i prosi Finna by przekazał uścisk swojej siostrzenicy od niego. Gumcio przynosi wiadro z różową substancją, którą oblewa bohaterów a ci wracają do królestwa. Gdy okazało się że uścisk Finna miał być tak naprawdę pułapką Gumbalda, rozwścieczona Królewna ogłasza wojnę Gumbaldi. W głównym budynku cukierkowego miasta trwała narada na której Gumbald ogłosił powstanie "legionu nienawidzących Słodkiego Królestwa" który składał się z prawię wszystkich antagonistów kreskówki.

Ciekawostki

  • Gumbald pojawia się w retrospekcji, w odcinku Cienka, żółta linia jako więzień w lochach Królewny Balonowej.
  • Był misą ponczu
  • Skoro cały czas był misą ponczu, to znaczy, że swój pierwszy debiut rozpoczął w piątym odcinku sezonu pierwszego o nazwie Księgowidło. Widać go jak tańczy z innymi słodyczanami.

Galeria