FANDOM

Wujek Gumbald jest wujkiem Królewny Balonowej. Bonnibel stworzyła go osiemset lat temu. Miał być obrońcą, przyjacielem i rodziną dla Królewny.

Wygląd

Wujek ma gumową brodę i wąsy. Nosi jasnofioletową szatę i pierścień z znakiem G.

Osobowość

Z początku Gumbald był miłą i pracowitą osobą, ale był ambitny, bardzo ambitny. Chciał się uniezależnić od swojej twórczyni i sam stworzyć własne, cukierkowe miasto. Z czasem powstała w nim wrogość do KB i chciał się jej pozbyć. Zmanipulował resztę rodziny przeciwko Bonnibel. Zmienienie Cioci Lolly i Kuzyna Chicle w głupie cukierki pokazuje także że jest bardzo chciwą postacią, nie chcąc się dzielić władzą z nikim innym.

Historia

Bonnibel wspomina o nim po raz pierwszy w odcinku Zuza Silna, opowiada że zasadził pole drzew Gumowych niedaleko zamku Królewny.

W odcinku Gorące przeznaczenie, gdy Królewna Balonowa przegrywa wybory opuszcza królestwo wraz z Miętówką. Ich nowym lokum jest stara, zniszczona chatka. Balonowa wspomina że chatkę zbudował jej wujek Gumbald.

Gumbald pojawia się na koniec odcinka Three Buckets, zbierając szczątki Ferna i odchodząc w nieznanym kierunku.

Następnie pojawia się w epizodzie The Wild Hunt, obserwując walkę Finn i Czarodziejki Łowów przeciwko Grubmo, bestii którą stworzył. Zapowiada zemstę Królewnie.

Gdy BMO i Lodowy Król zostają akwizytorami i gubią się w lesie, trafiają do ruin w których Finn walczył z Fernem. Okazuje się że budynek zajął Gumbald i jego sługa. BMO oferuję Słodyczanowi towary jakie ma na sprzedaż ale Gumbalda to nie interesuje i przymierza się do zabicia akwizytorów. W ostatniej chwili zmienia zdanie gdy dowiaduje się że BMO ma na sprzedaż zęby Finna. Kupuje jej z złowieszczym uśmiechem na ustach. Później obserwuje wtargnięcie małych klonów Finna do domku na drzewie, i podsumowuje całą walkę mówiąc że atak byłby dużo bardziej owocny gdyby klony byłyby starsze.

Ciekawostki

  • Gumbald pojawia się w retrospekcji, w odcinku Cienka, żółta linia jako więzień w lochach Królewny Balonowej.

Galeria